Showing 1 - 10 of 187
Purpose - The purpose of the paper is to compare measures of subjective and objective knowledge as well as usage/experience measures in a credence service environment for two different samples, namely college students and non-student adults. Design/methodology/approach - Data were collected from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009452198
Unternehmensumfelder sind vor allem aufgrund von Globalisierungstendenzen und schneller voranschreitendem technischen Fortschritt zunehmend dynamisch und komplex und werden als turbulent bezeichnet. Durch diese Turbulenz geht für Unternehmen Unsicherheit von den Umfeldern aus, die es zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467431
Diese Marktstudie vermittelt einen Überblick über Software, die zur Unterstützung von Wissensmanagement eingesetzt … Unternehmen und Organisationen, die diese an Wissensmanagement stellen. Eine direkte Vergleichbarkeit aller untersuchten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448933
. Dieses Wissen wird nicht nur punktuell, sondern fortwährend benötigt. Strategisches Wissensmanagement hat die Bereitstellung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449654
Die Arbeit beschäftigt sich mit Konzepten des prozessorientierten Wissensmanagement,die sich im integrativen …, gemeinsamen Einsatz von Konzepten aus denDisziplinen Prozess- und Wissensmanagement zeigt. Zunächst kann eineprozeßorientierte WM … Modellierung im prozessorientierten Wissensmanagement ein. Dortwerden für die Parameter Modellierungsmethode, -organisation und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009450178
Wissen und Wissensmanagement haben in der informationsbasierten Wissensgesellschaft eine immer größere Bedeutung. Das …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009461021
Murray and Ozanne (1991) provided evidence of paradigmatic approaches in market and consumer research by classifying the field into Positivism, Interpretivism and Critical Theory. We discuss these approaches and celebrate their contribution. We posit, however, that paradigms are symptomatic of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482284
Marketingtheorie. Zuerst beschreibt diese Diplomarbeit verschiedene Konzepte und Probleme des Marketings und der Marketingtheorie … Marktprozesstheorie fruchtbar für die Marketingtheorie. Ohne den Einsatz des Marketings würde der Marktprozess in einem Ungleichgewicht …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467120
This paper relates to government initiatives which aim at advancing their country’s economic development and investor attractiveness. It identifies large scale projects that involve collaboration between government and business (termed: large scale collaborative venture – LSCV) as one aspect...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437710
This study has important implications for marketing theory and practice. In an era of turbulent market environments, the organisational ability to sense and seize market opportunities and to reconfigure the resource base accordingly, has significant effects on performance. This paper uses a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437894