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The application and performance of Internet Commerce (IC) strategy has become a critical success factor in an industry …
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delivery providers: time starved consumers and consumers with Internet affinity. A structural equation modeling analysis was … formats.Originality/value - The paper argues for a different viewpoint for researchers investigating the topic of Internet …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009465793
Habermas's Theory of Communicative Action to uncover the much more complex and multifaceted roles that privacy policies …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009459010
Mobile marketing is set to make a big impact in Australia. However, experience from the use of email for marketing purposes demonstrates that there are a number of pitfalls that companies can fall into and which consumers react badly to. The paper examines various theoretical approaches that can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009440841
Purpose - In 2009, U.S. coupons set a new record of 367 billion coupons distributed. Yet, while coupon distribution is on the rise, redemption rates remain below 1%. This article shows how recognizing context variables, such as proximity, weather, part of town and financial incentives interplay...
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integrating innovation diffusion theory (E. Rogers, 2003), this research attempts to fill the gap of theoretical application in …
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This article deals with one of the modern trends in marketing communication, which is mobile marketing. Towards the end of 2008, several projects which use mobile phones for target marketing communication were launched. Commercial SMS´s are sent on the base of agreement or registration of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315714
Für Finanzdienstleister ist die IT ein entscheidender Produktionsfaktor, der möglichst effi-zient und effektiv die strategischen Anforderungen mit IT-Hochleistungssystemen unter-stützt. Diese Arbeit stellt ein Gesamtkonzept zur nachhaltigen Steigerung der Effektivität der IT durch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467472
Der Gedanke der Entscheidungsunterstützung durch externe Daten ist nicht neu, so haben beispiels­weise Wirtschaftsdienste und Marktforschungsinstitute mittlerweile eine lange Tradition. Die erfor­der­lichen Informationen aber genau zum richtigen Zeitpunkt, in der richtigen Menge und in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451154
Wissen und Wissensmanagement haben in der informationsbasierten Wissensgesellschaft eine immer größere Bedeutung. Das aktuelle Thema wird vor dem Hintergrund der Globalisierung im Rahmen der gegenwärtigen Finanz- und Wirtschaftskrise aus unterschiedlichen wirtschaftswissenschaftlichen...
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