Showing 1 - 9 of 9
increased demand for oilprovides the African oil industry with vast possibilities. Countries such as Angola,Cameroon and Nigeria … determine if Angola,as the world’s fastest growing oil-producer in terms of increased production ofbarrels per day, offers its … controversial role in Angola’sprosperity by providing finance and aid with less stringent conditions thanAngola’s traditional …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442103
of this study, Angola, is emerging from a history of slavery, colonialism and civil war. Although richly endowed with … natural resources and exemplifying one of the world’s fastest growing economies, Angola scores near the bottom of the Human … the sustainable development of Angola through their corporate social responsibility (CSR) activities.An extensive review …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442193
This study applies the gravity trade model to assess South Africa-Angola trade potential in the agriculturalsector. A …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009456190
Interpretation Harrods zu Stande kam und Teil einer bestimmten Konzeption der Geschichte der Wachstumstheorie wurde. Abschließend … wird versucht eine alternative Interpretation von Harrods Rolle in der Geschichte der ökonomischen Theorie zu entwerfen. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480139
Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, den empirisch gehaltlosen Charakter der modernen, neowalrasianischen Interpretation der 'unsichtbaren Hand' darzustellen und die bisher vernachl?ssigten Leistungen ausgew?hlter klassischer ?konomen zur Bestimmung dieser Metapher hervorzuheben. Anfangs-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480998
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449711
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353183
Ein Versuch, das Phänomen der Rationalisierung realhistorisch so weit aufzuarbeiten, dass ein hinreichend begründeter Begriff und eine therotische Einordnung des Rationalisierungsbegriffs möglich wird.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433656
Die vorliegende Bachelorarbeit setzt sich mit der Entwicklung der Werbeeinnahmen des „Zweiten Deutschen Fernsehen“ in den Jahren von 1963 bis 2001 auseinander.Auf Grundlage einer genauen Analyse der Werbeeinnahmen dieser Jahre, wird darüber hinaus der Einfluss des 1984 eingeführten Dualen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434203