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Abstract The examination of the behavioural responses of the reciprocal first name exchange as a policy in firms in Nigeria was the main objective of this research. It was also the intent of this empirical work to highlight the challenges and issues of the transferability and applicability of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011504488
Unternehmensleitbildes, der Führung, der Kommunikation und des Organisationsklimas für eine diversity-gerechte Unternehmenskultur gezeigt und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434419
Purpose – To test the hypothesis of increased specialisation during the 1980s in the aggregate pattern of intercorporate ownership in the Canadian economy.Design/methodology/approach – The network of ownership between enterprises and subsidiaries is characterised for the period 1976-1995...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447211
Increasing levels of cultural diversity in the workforce poses one of the most challenging human resource and organisational issues of our time. Increased workforce diversity means that organisations are becoming more heterogeneous in terms of gender, race and ethnicity. Such diverse people...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447540
Scholars suggest that organizational diversity management (DM) programs are useful not only to satisfy legal requirements or social demands, but also to further the achievement of business objectives. However, much is still to be learned about the effects of such programs on individuals'...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476069
Personalmanagement in multinationalen und multikulturellen Organisationen: Diversity Management in der Europ??ischen UnionIn der Arbeit wird untersucht, wie die EU mit Diversit??t umgeht, wie sich entsprechende Ma??nahmen in der Personalpolitik der verschiedenen europ??ischen Beh??rden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481263
Die beiden Themenschwerpunkte werden zunächst in Teil A separat voneinander behandelt: · Corporate Identity und Corporate Image in Kapitel I,· E-.Business, einschließlich Internet als spezielles Medium in Kapitel II.Neben einer allgemeinen Grundlegung wollen wir insbesondere verdeutlichen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476231
Nachhaltigkeit und ihrer Kommunikation für die Financial Community. Im Mittelpunkt steht die Frage, ob unternehmerische …The author analyses the importance of corporate sustainability and its communication to the financial community. She … has surveyed financial analysts and financial journalists who are intermediaries in the communication between investors …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451175
Die Zusammenarbeit rum?nischer und deutscher F?hrungskr?fte in rum?nisch-deutschen Joint-Ventures und deutschen Tochtergesellschaften in Rum?nien wird durch Konflikte erschwert. Diese Konflikte lassen sich auf die kulturell gepr?gten unterschiedlichen Verhaltenserwartungen und divergierenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480990
Die fortschreitende Globalisierung der Weltwirtschaft und Internationalisierung des Managements bringen eine steigende Migration der Weltbev?lkerung mit sich. Der dadurch entstehende Multikul?turismus und die hohe Diversit?t der Arbeitskr?fte stellen neue Anforderungen an die F?hrung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009485592