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Konditionen stehen im Mittelpunkt des Verteilungskonfliktes zwischen der Industrie und dem Lebensmitteleinzelhandel. Der Konditionenstreit behindert dabei gemeinsame Ansätze zur Optimierung der Wertschöpfungskette (z.B. Ansätze des Efficient Consumer Response). Erst langsam setzt sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467512
This study analyzes the sensitivity of trade flows to trade barriers from gravity equations, using different econometric techniques recently highlighted in the literature. Specifically, we compare a benchmark OLS fixed effects specification a la Feenstra (2002) with three emerging estimation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444786
Contributed Paper prepared for presentation at the International Association of Agricultural Economists Conference, Beijing, China, August 16-22, 2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444816
The successful literature about gravitational models stresses that bilateral trade flows among countries is influenced by GDP factors and transaction costs. In other words the mass of bilateral trade would be related to the typical demand-supply factors which explain the quantity of traded goods...
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Megállapítható, hogy a Balatonnál a kis- és közepes vállalkozások csak úgy képesek felvenni a versenyt a globalizáció következtében piacot hódító multina-cionális vállalatokkal, hogy üzlethálózatokba tömörülnek. A kis- és középvállal-kozásoknak kínálnak megoldást...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009445921
Die vorliegende Diplomarbeit beschäftigt sich mit dem aktuellen technischen Stand und der Verwendung des Mobile Advertising. Dabei wird insbesondere auf die Integration im Media-Mix und die Bedeutung für die Mediaplanung eingegangen. Neben den theoretischen Grundlagen werden aktuelle Kampagnen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434394
In direct marketing, understanding the response behavior of consumers to marketing initiatives is a pre-requisite for marketers before implementing targeting strategies to reach potential as well as existing consumers in the future. Consumer response can either be in terms of the incidence or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429383
While international studies show ample evidence of information privacy concerns, there is a lack of knowledge on South African consumers’ opinion on information privacy and their shopping behaviour, especially within a direct marketing context. The objectives of the study included the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457828
This thesis analyzes the use of certification and licensing in the field of Marketing, particularly in the area of Direct Marketing. For example, compared to the CPA examination for Accounting, there is no such standardized mark of achievement for marketers. Thus, there is a lack in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009463627
Investavimas istoriniu šios veiklos požiūriu ilgą laiką buvo išskirtinai profesionalių investuotojų prerogavyta, tačiau nuolatinis inovacijų procesas pastaruoju laikotarpiu sąlygojo ir privačių investuotojų suaktyvėjimą. Viena iš naujausių paslaugų VP prekybos srityje yra...
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