Showing 1 - 10 of 387
Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471777
three SOEs. Findings reveal that those aspects typically associated with entrepreneurship, such as innovation, risk …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483465
In July 2009, a team of 38 researchers carried out the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) survey in the Kingdom of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483783
thinking about entrepreneurship as the commercialisation component of Australia’s innovation system. The paper explores the … gaps in the support available for the entrepreneurship phase involving the act of new entry. This gap is covered by … servants and politicians about the nature and operation of entrepreneurship. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483821
Applying a grounded-theory approach to analyzing the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) data, we attempt to explain … why New Zealand exhibits only a moderate level of economic development despite its high level of entrepreneurship. By … curvilinear relationship between entrepreneurship and economic development, we develop a better understanding of the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483886
The literature indicates that entrepreneurship and economic growth are closely and positively associated. For four … if it were to emulate other countries. We make use of the Global Entrepreneurship Monitor data set, including nascent … entrepreneurship rates for 45 countries over the 2000-2004 period as well as variables from standardised national statistics. The paper …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009483962
In 2009, a team of 38 researchers carried out the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) survey of social and business …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484122
5. Würzburger Wirtschaftssymposium, 20.11.2008Deutsche Erfindungen verändern die Welt - heute wie vor 500 Jahren. Von Buchdruck, über Dieselmotor, Glühbirne bis hin zu Airbag, Aspirin, Dübel, Fernseher und mp3-Format. Alleine dieser bescheidene Überblick des Phänomens “Made in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433712
�Jeder Mensch ein Unternehmer� ist keine empirische Sachstandsbehauptung, sondern die Formulierung eines Potenzials, das in jedem Menschen liegt. Die Entwicklung dieses Potenzials wird zur Aufgabe angesichts der Anforderungen, die dem Individuum heute in seiner Lebenswelt begegnen. Sie wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434463