Showing 1 - 10 of 16
Formal systems thinking methods are not readily understandable, applicable nor necessarily useful in the dealing with complex problem domains facing managers in the public sector workplace. This thesis explores the design of other practical techniques that managers, designers, business systems...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482168
Brand prototypicality is an area that has had limited research in the past. With brand extensions becoming more and more relevant in the market, it is important to know how prototypical brands can extend their brand. Further, there is a lack of research that examines brand resonance,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434826
Brand prototypicality is an area that has had limited research in the past. With brand extensions becoming more and more relevant in the market, it is important to know how prototypical brands can extend their brand. Further, there is a lack of research that examines brand resonance,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434945
A recognized brand name that provides a competitive advantage is considered one of a firm’s most valuable assets. Many firms have benefitted from their well-established brand name by adopting the strategy of brand extension (Aaker and Keller, 1990). Many academic studies have examined the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437895
Auf dem Hintergrund von Organisation und Marke beschäftigt sich der Beitrag mit den Anforderungen an eine …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434658
nicht mehr wegzudenken. Ihre wirtschaftliche und gesellschaftliche Macht ist unbestritten. Die 'richtige' Marke stellt daher … Grundlagenforschung in Wissenschaft und Praxis. So ist bis heute nicht genügend geklärt, was unter einer Marke zu verstehen sei. In dieser … Arbeit wird daher versucht, dem 'Charakter' des 'Lebewesens' Marke auf die Spur zu kommen.Ein markengeschichtlicher Abriß ist …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009450179
Ausgehend von der Feststellung, dass die Nutzenwahrnehmung durch den Konsumenten eine maßgebliche Größe zur Erklärung seines Konsumverhaltens ist, ist es Ziel dieser Arbeit, einen Markenführungsansatz zu entwickeln, welcher die Nutzendimensionen als Ankerpunkt für die Priorisierung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009454910
untersucht, welche Bedeutung die Schlüsselinformation "Country-of-Origin" im Vergleich zu anderen Faktoren, wie Marke oder Preis … die Herkunft der Marke. Im Rahmen der empirischen Studie, in Form einer Online-Befragung, wurden 631 Fragebögen in die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480944
analysiert, die die Beziehung zwischen der Wahrnehmung der Markenpers?nlichkeit, der Einstellung gegen?ber der Marke und der …?nlichkeit wahrnehmen, eine positivere Einstellung gegen?ber der Marke haben, eine gr??ere Pr?ferenz f?r sie aufweisen und zufriedener mit … der Marke sind.Die zweite Studie (Kapitel 3) untersucht erstmalig die Anwendbarkeit des Stereotype-content Modells im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481017