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Die vorliegende Arbeit entwickelt ein konzeptionelles Modell, welche Faktoren und Dimensionen beim Aufbau von technologischen Kompetenzen in Tochtergesellschaften westlicher Unternehmen relevant sind. Es wird dabei untersucht, wie ein Engagement in Emerging Markets auf den technologischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451159
The objective of this thesis is to investigate the potential contribution of transnational corporations (TNC) to the upgrading of systems of innovation in late-industrialising countries. This study looks specifically at TNC-affiliierter in Thailand’s manufacturing sector and compares them with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429012
This special issue is dedicated to exploring the convergence and divergence of national systems of industrial relations (IR) and human resource management (HRM). Faced with increasingly competitive environments, multinational firms may adapt certain management practices which are then...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437508
The paper explores the effects of organisational change on UK managers' perceptions of their organisation and on their well-being. Cost reduction is the prime driver for change and has been implemented using delayering, redundancy, downsizing and off-shoring often supported by culture change...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009458985
The leisure industry has been one of the fastest growing industries in Britain (Grade,1998), and in the year 2000 accounted for approximately 10% of Britain's grossdomestic product (LeisureWeek, 2000a). Health clubs have been one of the fastestdeveloping business sectors within the leisure...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009461292
Mobile Commerce has gained increasing acceptance amongst various sections of the society in previous years. The reasons for its growth can be traced back to technological and demographical developments that have influenced many aspects of the socio-cultural behaviour in today’s world. The need...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429580
Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471777
Die vorliegende Arbeit betrachtet den Zusammenhang zwischen der Internationalisierung unternehmensinterner Forschungs- und Entwicklungsaktivit?ten sowie neuer Informations- und Kommunikationstechnik.Es l?sst sich feststellen, dass der Bereich der Forschung und Entwicklung bisher nicht in dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480997
Durchgeführt wurde eine Untersuchung mit sechs mittelständischen deutschen Medienunternehmen, die Auslandsgeschäfte betreiben. Dabei wurden die jeweiligen Internationalisierungsstrategien erforscht, miteinander verglichen und ein Trend erstellt.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448887
Der Erfolg von Innovationsaktivitäten hängt in zunehmendem Maße davon ab, ob es Unternehmen gelingt, interne Innovationsaktivitäten mit externem Know-how zu verknüpfen. Chesbrough (2003) prägt dafür das Konzept „Open Innovation.“ Der zentrale konzeptionelle Beitrag dieser Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449662