Showing 1 - 10 of 116
Ein empirisch belegtes Phänomen ist die steigende Anzahl strategischer Allianzen von Unternehmen, speziell in dynamischen Wettbewerbsumgebungen. Über strategische Allianzen versuchen Unternehmen, auch in einer dynamischen Wettbewerbsumwelt unter hoher Unsicherheit Wettbewerbsvorteile...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449069
Today we live in a world that is characterized by a constantly changing environment. During the last decade, this highly volatile environment forced companies to implement strategies that identify, track and minimise the risks that entrepreneurial activity entails. Unfortunately, risks only...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009460982
Ziel und Inhalt der Arbeit ist es, auf Basis von Ressourcen und der Organisation (Koordination und Kontrolle) von Ressourcentransaktionen Erkl?rungen f?r die Generierung von Renten ?konomischer Akteure zu gewinnen. Dazu wendet sich die Arbeit folgenden Fragenkomplexen zu:1. Welche Renten- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482326
Innovationsmanager in kleinen und mittleren Unternehmen (KMU) der Pharmaindustrie bei der Einführung des Open Innovation Managements zu … Berücksichtigung der Anforderungen von Pharma-KMU zu analysieren und (2) daraus abgeleitet ein Konzept zur Implementierung von Open … Innovation bei Pharma-KMU zu entwickeln.Der Ausgangspunkt des Projektes war die Erkenntnis, dass die Life Sciences-Branche im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449047
Technological advancements, especially in Information and Communication Technologies (ICT) have enhanced greatly the competition spurred by the globalization of the world economies. Even small and medium-sized enterprises (SMEs) are no more immune to the challenges that the globalization brings...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457681
Ländern erreicht dabei KMU als Unternehmen mit Problemen bei der Innovationstätigkeit signifikant besser als andere Ebenen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011324351
Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471777
From the early 1990’s, both the marketing and accounting disciplines have reported insightful and similar developments. In seeking to define and measure the marketing concept, research on ‘market orientation’ has highlighted the need for organization-wide information and action on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009465896
The aim of this paper is to explore how retail store image is perceived by consumers from different cultural backgrounds and with different degrees of awareness and experience of the retailer. The subject is IKEA, a retailer recognized as having a global approach to the markets in which it...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009465915
The purpose of this study is to analyze the role of community-based peripheral attribute attractiveness as a mediating variable in relationship of product innovation and consumer purchase intention. Honda motor matic community in Central Java and Yogyakarta used as a sample. Sampling used in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315514