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Der österreichische Mobilfunkmarkt für Sprachtelefonie scheint gesättigt, die Preise dafür sinken ständig. Was also können die Mobilfunkbetreiber und andere Akteure am Markt unternehmen, um weiterhin Gewinne zu verzeichnen und für potenzielle Kunden attraktiv zu bleiben? Eine Antwort...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480141
Die Arbeit spannt einen Bogen zwischen den Anforderungen der heutigen Informationsgesellschaft und der Telekommunikationsinfrastruktur ländlich-peripherer Räume. Sie geht der Frage nach, ob angesichts des zunehmenden ökonomischen Drucks, dem privaten Unternehmen ausgesetzt sind, von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480272
Ziel der Arbeit war es, die praktische Umsetzung des Wissenskreislaufs im Call-Center zu untersuchen. Es wird gezeigt, in welchem Grad die theoretischen Ansprüche des Wissensmanagements in die Praxis umgesetzt werden und wie Wissensmanagement auf den unterschiedlichen Ebenen eines Call-Centers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480341
studies from the information technology and telecommunications industries. Proposed hypotheses cover three research questions …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480995
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449666
opened to competition. The most viable practice was call-by-call services in telecommunications markets. Entrants were …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434387
We test the effect of entry on the tariff choices of incumbent cellularfirms. We relate the change in the breadth of calling plans between1996, when incumbents enjoyed a duopoly market, and 1998, whenincumbents faced increased competition from personal communicationsservices (PCS) firms. Entry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435072
This paper examines the justifications, history, and practice ofregulation in the US telecommunications sector. We … telephony (VOIP). We also examine the impact of the 1996Telecommunications Act on market structure and strategy in … never be realized in local telecommunications inthe fashion that the 1996 prescribed. The decision of AT&T to stopmarketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435083
There is growing sentiment that rate rebalancing to eliminate crosssubsidies between local business and local residential telephone marketsis necessary to induce efficient entry in the residential market. If theelasticity of supply with respect to the relative prices for businessand residential...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435088