Showing 1 - 10 of 149
Purpose ? The choice of an international market entry mode involves two critical considerations, leveraging internal competencies and managing environmental uncertainties in host countries. The purpose of the paper is to explicate how these two considerations affect the propensity to collaborate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484547
Mit einer fundierten und umfassenden Darstellung des internationalen Marketing-Managements, wendet sich dieses Buch sowohl an Studierende als auch an Praktiker. Es behandelt ausführlich die internationalen Aspekte der Marketing-Planung, des Marketing-Controlling und der Marketing-Organisation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471777
Die japanische Wirtschaft steht seit Jahrzehnten im Ruf, ein verschlossener Markt mit hohen Handelsh?rden zu sein. Dazu ger?t Japan im Zuge der Hinwendung deutscher Firmen nach China in der Wahrnehmung der ?ffentlichkeit zunehmend in den Hintergrund. Insbesondere deutsche Mittelstandsunternehmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009485594
Die Komplexit?t ist mehr in jeder Hinsicht und darf nicht "simplifziert" werden. Das Ziel dieser empirischen Studie ist eine Antwort auf die Fragen zu finden, ob die objektiv-rationale Komplexit?tsbew?ltigung im Multiprojektmanagement an ihre Grenzen st??t und, daraus abgeleitet, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482330
Die lateinamerikanischen Währungskrisen lenkten erst kürzlich wieder das Augenmerk auf die Gefahren wechselkursbasierter Stabilisierungen (WKBS). Dies sind Inflationsstabilisierungsprogramme, die den nominalen Wechselkurs als vorrangiges geldpolitisches Instrument einsetzen. Die vorliegende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467119
Indian firms lead the pack of emerging market investors in Germany, with about 188 subsidiaries providing employment to close to 23,500 people. This article provides an update on trends in Indian investment in Germany and examines the performance of Indian subsidiaries.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457683
emerging countries known as BRICS (Brazil, Russia, India, China, and South Africa). The regression results indicate that trade … openness has a more positive impact in boosting innovation in BRICS than in the five OECD countries, whereas ethnic diversity … and R&D expenditure have a more positive influence on innovation activities in OECD countries than in BRICS. Surprisingly …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009459031
The Internet has been shown to positively influence the internationalisation activities of firms through enhanced information, knowledge and network development. Although there has been evidence of a positive impact of the Internet on internationalisation process components, it is vague as to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009438381
This paper offers an ethical analysis of visual representation that provides criteria for and sheds light on the appropriateness dimension of marketing communications. It provides a theoretically informed framework for recognizing and understanding ethical issues in visual representation. An...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009440910