Showing 1 - 10 of 261
Primäres Ziel dieser Arbeit war die Entwicklung neuer heuristischer Lösungsverfahren für die logistische Tourenplanung … bei restringierendem Anhängereinsatz (engl. Truck and Trailer Routing Problem). Kennzeichnend für dieses kombinatorische … Tourenplanung zugleich die Frage nach den optimalen Anhängerstellplätzen, nach der Anzahl an An- und Abkoppelvorgängen sowie nach …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009450177
This paper presents the first full-fledged branch-and-price (bap) algorithm for the capacitated arc-routing problem … (CARP). Prior exact solution techniques either rely on cutting planes or the transformation of the CARP into a node-routing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484575
routing problem with trailers and transshipments, VRPTT)(iii) das Tourenplanungsproblem mit Anhängern (truck …-and-trailer routing problem, TTRP)Die Arbeit beschreibt die zahlreichen Anwendungen dieser Probleme in der ökonomischen Realität … (GDRPP)(ii) the vehicle routing problem with trailers and transshipments (VRPTT)(iii) the truck-and-trailer routing problem …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467391
„Location-Routing-Problem” aus dem Bereich „Network Design”. Der Paketzustelldienst ­ auf eigenen Wunsch mit dem Pseudonym … vorgeschrieben war es aber nicht. Das Standortproblem wurde in der vorliegenden Arbeit als Location-Routing-Problem (LRP) modelliert …. Diese Problemklasse zeichnet sich dadurch aus, dass ein Vehicle-Routing-Problem (VRP) mit einem Standortproblem kombiniert …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467411
In dieser Arbeit werden dynamisch-determinstische Tourenplanungsproblemeund dynamisch-stochastische Tourensteuerungsprobleme auf Basis von Verkehrswegenetzwerken beschrieben, modelliert und L?sungsverfahren experimentell untersucht.Zun?chst wird ein neues Modell zur Abbildung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484804
As part of a study aimed at estimating suburban highway needs for year 2005, models were developed for forecasting daily vehicle miles of travel (DVMT) for urban areas and its distribution by highway functional class, urban location, and urban area size. A regression model combining both time...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435975
Transportation-related decisions of people often depend on what everybody else is doing. For example, decisions about mode choice, route choice, activity scheduling, etc., can depend on congestion, caused by the aggregated behavior of others. From a conceptual viewpoint, this consistency problem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009436224
The purpose of the research described in this paper was to examine the effects of using longer and heavier tractor-trailer combinations from the standpoint of the individual firm or shipper rather than from the viewpoint of the motor carrier. The objective was to determine the effect of longer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009436563
recognized in the routing decisions. Existing approaches typically assume static conditions, possibly resulting in inefficient … methodologies to the problem of routing hazardous substances. Several specific problem formulations are presented, reflecting … as more efficient heuristics that may not guarantee a Pareto-optimal solution. All procedures are systematically …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009436697
This paper examines the routing implications of the potential shipment of spent nuclear fuel and high-level radioactive … cross-country highway routes identified in the DOE's Final Environmental Impact Statement and three alternative routing … scenarios. The authors evaluate these routing scenarios based on four attributes: counties, exposed populations, total county …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437024