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Wenn Unternehmen ihre Geschäftsprozesse auf die Erreichung strategischerWettbewerbsvorteile ausrichten wollen, dürfen sie nicht nur Kosten senken,sondern müssen die Prozesse auf die Kunden und die Unternehmenszieleausrichten. Dafür ist es notwendig, ihre Wertschöpfung zu ermitteln....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467510
Detailliert wird ein ganzheitliches Konzept für das Diversity Management erschlossen. Dabei wird die Relevanz des Unternehmensleitbildes, der Führung, der Kommunikation und des Organisationsklimas für eine diversity-gerechte Unternehmenskultur gezeigt und die Bedeutung für zwei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434419
Purpose – To test the hypothesis of increased specialisation during the 1980s in the aggregate pattern of intercorporate ownership in the Canadian economy.Design/methodology/approach – The network of ownership between enterprises and subsidiaries is characterised for the period 1976-1995...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447211
Increasing levels of cultural diversity in the workforce poses one of the most challenging human resource and organisational issues of our time. Increased workforce diversity means that organisations are becoming more heterogeneous in terms of gender, race and ethnicity. Such diverse people...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009447540
Scholars suggest that organizational diversity management (DM) programs are useful not only to satisfy legal requirements or social demands, but also to further the achievement of business objectives. However, much is still to be learned about the effects of such programs on individuals'...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476069
Personalmanagement in multinationalen und multikulturellen Organisationen: Diversity Management in der Europ??ischen UnionIn der Arbeit wird untersucht, wie die EU mit Diversit??t umgeht, wie sich entsprechende Ma??nahmen in der Personalpolitik der verschiedenen europ??ischen Beh??rden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481263
Abstract The examination of the behavioural responses of the reciprocal first name exchange as a policy in firms in Nigeria was the main objective of this research. It was also the intent of this empirical work to highlight the challenges and issues of the transferability and applicability of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011504488
The concept of trade openness is broadly applied as a potential predictor in numerous empirical studies, despite the fact that no commonly accepted approach of measuring openness has been developed. The most widely applied (‘traditional’) openness indices are not able to accurately calculate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451196
Strategic management of the firm includes the strategic management of information technology in the context of business relationships. Firms do not exist in isolation. Multiple constituents make up a relationship network that constitutes the vital resources needed to fulfil the mission of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434953
Ein empirisch belegtes Phänomen ist die steigende Anzahl strategischer Allianzen von Unternehmen, speziell in dynamischen Wettbewerbsumgebungen. Über strategische Allianzen versuchen Unternehmen, auch in einer dynamischen Wettbewerbsumwelt unter hoher Unsicherheit Wettbewerbsvorteile...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449069