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Product-line length, or variety, is a key competitive tool used by retailers to differentiate themselves from rivals. Theoretical models of price and variety competition suggest that both store and product heterogeneity are key determinants of price and variety strategies, but none test this...
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Online Consumer-to-Consumer Communication Networks are characterized by informational and social benefits as well as time and effort costs for participants. Therefore, this dissertation takes an economic perspective on the network formation process as a determinant of value for consumers and...
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Mit der Liberalisierung des europäischen Marktes für elektrische Energie haben sich die Randbedingungen für alle in diesem Markt tätigen Unternehmen grundlegend verändert. Um das langfristige Ziel eines europäischen Binnenmarktes zu erreichen, sind erhebliche Eingriffe in die unter...
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Diese Doktorarbeit besteht aus vier eigenständigen Forschungsarbeiten, die in der Zeit von Oktober 2004 bis Oktober 2007 geschrieben wurden, während ich Teilnehmer am "Doctoral Programme in Quantitative Economics and Finance" an der Universität Konstanz war. Meine Forschungsinteressen...
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Today's predominant disclosure philosophy calls for the fulldisclosure of all decision relevant information bycompanies. More publicly available information, theargument goes, limits the adverse selection problem by reducinginformation asymmetry among heterogeneous investors. Thus, theliquidity...
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Die Gründung des GATT Abkommens im Jahr 1947 sowie die Welthandelsorganisation führten zu weltweiten Zollsenkung. Seit deren Gründung haben sich mehr als 150 Länder innerhalb von acht Verhandlungsrunden auf Zollsenkungen von durchschnittlich 40% auf nunmehr 4% geeinigt.Hauptsäule der WTO...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476160
The importance of social and economic networks has meanwhile been widely acknowledged throughout social sciences. Network positions are supposed to be important for both, consumers and suppliers. Examples are R&D collaborations, strategic alliances, knowledge management within organizations,...
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Die Bedeutung hochtechnologischer Konsumgüter nimmt immer mehr zu. Viele dieser Konsumgüter weisen einen hohen Anteil innovativer Technologien auf und verändern mit neuen Funktionalitäten die Lebens- und Umgangsgewohnheiten der Konsumenten. Zwischen den Potenzialen der Technologie und der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451143
Information systems and the Internet have facilitated the creation ofused-product markets that feature a dramatically wider selection, lowersearch costs, and lower prices than their brick-and-mortar counterpartsdo. The increased viability of these used-product markets has causedconcern among...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435039
It is well known that the Internet has significantly reduced consumers'search costs online. But relatively little is known about how searchcosts affect consumer demand structure in online markets. In this paper,we identify the impact of search costs on firm competition and marketstructure by...
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