Showing 1 - 10 of 92
Corporate sports sponsorship is an important part of many companies' corporate communication strategy. We take the example of major football tournaments to show that sponsorship indeed affects the sponsor's (stock) market value. We find a statistically significant impact of football results (at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294762
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300271
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302373
sogenannten Event-Sponsoring.In diesem Beitrag erfolgt eine kritische Auseinandersetzung über die Vorteilhaftigkeit eines …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305023
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305085
Die kommentierte Bibliographie gibt einen umfassenden Überblick zu verschiedenen Formen von Umweltkooperation zwischen Umweltverbänden und Unternehmen aller Art. Die Erhebung konzentriert sich auf Deutschland und weitere europäische Länder, erfaßt aber auch relevante Literatur aus England...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306094
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011341049
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327273
Mit der Studie wurde primär der Zweck verfolgt, einen Beitrag zur Förderung des Netzwerks der Akteure aus der Wirtschaft und dem regionalen Spitzensport zu leisten. Die Analyse des Images der Spitzensportvereine in der Würzburger Bevölkerung soll zunächst als Stütze zur Orientierung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011889769
This paper examines how Sweden and the United States have been impacted by philanthropic activities, commercialization of university-based knowledge and international entrepreneurship. The analysis comprises a detailed case study of Swedish and U.S. universities, as well as a statistical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271746