Showing 1 - 7 of 7
This study analyzes the impact of entrepreneurship education at universities on the intentions of students to become entrepreneurs or self-employed in the short-term (immediately after graduation) and in the long-term (five years after graduation). A difference-in-differences approach is applied...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291811
Over the last decade, many countries have experienced dramatic increases in university enrolment, which, when not matched by compensating increases in other inputs, have resulted in larger class sizes. Using administrative records from a leading UK university, we present evidence on the effects...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269466
More females than males have been attending Canadian universities over the past decade and this gender imbalance in university participation has been increasing. We use the Linear Probability and Logit models to investigate the determinants of attending university and explore the reasons for the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271963
Stress und psychische Belastungen sind dominante Phänomene der modernen westlichen Gesellschaften. Aktuelle Studien der Krankenkassen belegen, dass es auch im Studium zu sehr hohen Stressbelastungen kommt. Dies kann zu schwerwiegenden Krankheiten führen und mindert die Leistungsfähigkeit. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012272124
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012307677
Stress und psychische Belastungen sind dominante Phänomene der modernen westlichen Gesellschaften und spielen auch bei Studierenden eine immer größer werdende Rolle. Im betrieblichen Umfeld bestehen hierzu bereits vielfältige Konzepte, die der Reduktion von Stress und dem Aufbau von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012384089
Nach der schrittweisen Umstellung der alten Hochschulabschlüsse auf ein Bachelor-/Master-System stellt sich die Frage, wie dies von Studierenden und Unternehmen angenommen und bewertet wird. Die Autoren zeigen für Universitäten und Fachhochschulen, wie sich die Einführung des Bachelors unter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010471345