Showing 1 - 10 of 174
die Entwicklung prägende Interaktionen abspielen: Familie, Schule, Wohnumgebung. Die gleichzeitige Untersuchung … well-being and the influence by the socio-spatial contexts: family, school and living environment. A simultaneous testing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290446
Zum Schutz vor Corona musste das Lernen und Lehren an Hochschulen, Schulen sowie anderen Aus- und Weiterbildungseinrichtungen zeitweise nahezu vollständig ins Digitale überführt werden. Doch auch schon vor Corona hat kaum noch jemand ausschließlich analog, also ohne digitale Unterstützung,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501645
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696455
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696456
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696485
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696489
L'enjeu de cet article est de montrer dans quelle mesure des contextes régionaux différents impliquent des comportements d'innovation différents de la part des services à forte intensité de connaissances SFIC. L'analyse s'appuie sur une comparaison des régions suivantes: le...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299523
Quebec, as many other immigrant destination areas, has experienced difficulty in retaining its original set of newcomers. The paper addresses this issue of retention in terms of a brain circulation model under which immigrants enter a niche area (Quebec) and receive subsidized human capital...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010267886
We analyse how physicians respond to contractual changes and incentives within a multitasking environment. In 1999 the Quebec government (Canada) introduced an optional mixed compensation system, combining a fixed per diem with a discounted (relative to the traditional fee-for-service system)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010276670
stages of education, grade 4 in primary school, grade 8 in secondary school, and 15-year-olds in grades 8, 9 and 10. The tree …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418396