Showing 1 - 10 of 16,847
To control Medicaid's increasing expenditure on reimbursement of outpatient prescription drugs, the Omnibus Budget Reconciliation Act of 1990 included a rebate program that featured a most favored customer (MFC) clause. This clause guarantees that Medicaid gets a fixed rebate on each unit of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332132
We implement a tractable state-dependent Calvo price-setting signal dependent on inflation and aggregate competitiveness. This allows us to derive a New Keynesian Phillips Curve (NKPC) expressed in terms of the actual levels of variables - rather than in-deviation from “steady state” form -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011604852
Die aktuelle Diskussion um die Novellierung der deutschen Pressefusionskontrolle macht deutlich, welche Relevanz medienökonomische Fragestellungen haben. Was jedoch bei dieser Diskussion häufig vernachlässigt wird, ist die intensive Betrachtung der Ökonomischen Besonderheiten von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297505
Die aktuelle Diskussion um die Novellierung der deutschen Pressefusionskontrolle macht deutlich, welche Relevanz medienökonomische Fragestellungen haben. Was jedoch bei dieser Diskussion häufig vernachlässigt wird, ist die intensive Betrachtung der ökonomischen Besonderheiten von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263434
for advertising space and circulation and (ii) the existence of considerable fixed cost. This paper uses economic theory …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377722
Die Wirkung des Wettbewerbs von Medienunternehmen auf das Marktergebnis ist in einigen einschlägigen Modellen durchaus ambivalent. So haben - erstens - monopolistische Anbieter unter Umständen höhere Anreize, ein breitgefächertes Angebot zu erstellen. Zweitens ist das typische Kalkül der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377727
The anomalous inverse concentration-price relationship observed by some researchers in the newspaper market has been attributed to scale economies. In this paper we suggest that the newspaper's (or magazine's) double-product feature (i.e., news supplied to readers and advertising space supplied...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010319315
Der Rechtsstreit des Software-Anbieters Microsoft mit den US-amerikanischen Wettbewerbsbehörden machte in letzter Zeit häufig Schlagzeilen. Es geht dabei primär um die Frage, ob das Unternehmen den Internet Explorer im Zwangspaket mit dem Betriebssystem Windows verkaufen darf. Das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301635
This paper proposes a new perspective for studying decentralization by considering it as the unbundling of public goods provision. We define centralization as the bundled provision of public goods from different tiers (national, sub-national or local) by one single provider held accountable by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325133
order of moves in the duopoly market. Our data indicate support for the theory of product bundling: with bundling and … theory bundling should not make a difference here. In sum, bundling works as a commitment device that enables the transfer of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326151