Showing 1 - 10 of 12,232
Slotting allowances are fees paid by manufacturers to get access to retailers' shelf space. Both in the USA and Europe, the use of slotting allowances has attracted attention in the general press as well as among policy makers and economists. One school of thought claims that slotting allowances...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263980
A manufacturer's incentives to undertake non-contractible investments depend on the profit margin on her sales to the retailer, and slotting allowances can facilitate such incentives by increasing unit wholesale prices. At first glance, it is tempting to conclude that slotting allowances should...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273780
Analyzing a sequential bargaining framework with one retailer and two suppliers of substitutable goods, we show that slotting fees may emerge as a result of a rent-shifting mechanism when consumer shopping costs are taken into account. If consumers economize on their shopping costs by bundling...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010276712
shifts can be explained and predicted using context and phantom theory. In a series of experiments, we show that consumers …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281526
theory. We further analyze the relevance of promotions, for which OOS is most pronounced, as essential driver of differences …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281530
Digitalisierung, Elektromobilität, Fachkräftesicherung, Konzentrationsprozesse - das Kraftfahrzeuggewerbe mit seinen 440.000 Beschäftigten befindet sich in einem umfassenden und grundlegenden Wandel, der durch die Corona-Pandemie einen weiteren Schub bekommen hat. Wie wirken sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615517
This paper investigates the impact of four key economic variables on an expert firm’s incentive to defraud its customers in a credence goods market: the level of competition, the expert firm’s financial situation, its competence, and its reputational concerns. We use and complement the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011753243
Die Autoindustrie gehört zu den wichtigsten Industriebranchen Deutschlands. Zahlreiche deutsche Weltkonzerne sind in dem Bereich aktiv. Aber auch sehr viele kleinere und größere Zulieferer sind der Grund dafür, warum der Bereich die größte Wertschöpfung innerhalb des Verarbeitenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012492874
In der Literatur gibt es bislang nur eine sehr geringe Anzahl von Ausarbeitungen, die sich mit dem Thema Promotioneffizienz beschäftigen, die darüber hinaus größtenteils auch nur von geringer Aktualität ist. Daher liegt neben der theoretischen Einleitung in das Thema Verkaufsförderung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297034
Die Analyse der Wirkung von Verkaufsförderungsmaßnahmen auf den Absatz oder Erlös von Konsumgütern gehört zu den mit am meisten erforschten Problemkomplexen in der quantitativen Marketingforschung. Allerdings untersuchen die Mehrzahl der Arbeiten lediglich die kurzfristigen Wirkungen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298434