Showing 1 - 10 of 629
Das Internet hält auch für die Marktforschung eine Vielzahl neuer Möglichkeiten zur Sammlung von Erkenntnissen bereit …The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online … Übertragung der klassischen, gesprächsbasierten Umfrage in das Internet dar. Dabei können sie in verschiedenartiger Gestalt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
complementation effects between internet and newspaper advertising. It was argued that retail advertising, in particular, may offer a … spending data for newspaper and internet display advertising of 13 different industries in the U.S. from 2001-2010. We find … evidence for some of the hypotheses. Whereas some industries showed clear substitution effects between internet display and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321685
This paper analyses the equilibrium effects of individual information filters. Information is modelled as advertisements which are distributed across a population of consumers with heterogeneous preferences. An advertisement that provides knowledge about a product with little or no utility for a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010315500
Die vorliegende Studie befasst sich mit dem Einsatz von digitalen Medien in B2B-Beschaffungsprozessen im deutschen Markt. Dieser wird in der existierenden Literatur nur unzureichend erfasst. Zum einen wird die Vielfalt digitaler Medien nicht berücksichtigt. Zum anderen werden die Heterogenität...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010320805
Die Aufwendungen für Online-Werbung sind in den vergangenen Jahren rasant gewachsen. Ihr Anteil am gesamten deutschen Werbemarkt lag 2007 bei sieben Prozent und die Tendenz zeigt weiter steil nach oben. Der Versuch von Microsoft, den weltweit zweitgrößten Suchmaschinenbetreiber, Yahoo, zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601786
effects, first-mover advantage, etc.) in a standard information-based herding model. Our results are based on an internet …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422136
diffusion of internet access in the late 1990?s. Which types of persons incorporated the internet into their job search strategy … internet job search derived from the December 1998 and August 2000 CPS Computer and Internet Supplements, matched with job … search outcomes from subsequent CPS files. We find that internet searchers are positively selected on observables, but …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262563
, including a subsample of 267 consultants from an international consulting firm, participated in an internet experiment. We also …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264905
In this paper, we analyze the problem of congestion and quality loss of data transmission through the Internet from an … be very convenient for Internet users at the same time. We show that any ex ante regulation in the sense of strict Net …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266653
We study firms' advertised gender preferences in a population of ads on a Chinese internet job board, and interpret …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274545