Showing 1 - 10 of 699
This paper investigates the impact of individual bank fundamental variables on stock market returns using data from a … non-interest income in terms of fees and commissions. In panel regressions, we relate bank stock returns to fundamental … spatial correlation. Our results indicate that several bank-specific variables exhibit a robust explanatory power across …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011390629
Using data from bank holding company regulatory reports, we examine the relationshipbetween stock repurchases and … financial performance for a large sample of bank holding companies over the years 1987 to 1998. The primary result is that … be driven primarily by bank holding companies with publicly traded stock, especially those companies whose stock is …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283414
In der Literatur gibt es bislang nur eine sehr geringe Anzahl von Ausarbeitungen, die sich mit dem Thema Promotioneffizienz beschäftigen, die darüber hinaus größtenteils auch nur von geringer Aktualität ist. Daher liegt neben der theoretischen Einleitung in das Thema Verkaufsförderung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297034
Die Analyse der Wirkung von Verkaufsförderungsmaßnahmen auf den Absatz oder Erlös von Konsumgütern gehört zu den mit am meisten erforschten Problemkomplexen in der quantitativen Marketingforschung. Allerdings untersuchen die Mehrzahl der Arbeiten lediglich die kurzfristigen Wirkungen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298434
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301076
Wesentliches Kennzeichen des staatlich geförderten regionalen Marketings in Deutschland ist die Herausstellung der Herkunft im Zusammenhang mit Qualität. Staatliche Absatzförderung vollzieht sich jedoch nicht nur im Kontext deutscher Bundesländer bzw. der Bundesrepublik, sondern insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375009
Es wird aufgezeigt, wie mit vergleichsweise einfachen Maßnahmen der Erfolg des Außendienstes gestärkt werden kann.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330394
Slotting allowances are fees paid by manufacturers to get access to retailers' shelf space. Both in the USA and Europe, the use of slotting allowances has attracted attention in the general press as well as among policy makers and economists. One school of thought claims that slotting allowances...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263980
A manufacturer's incentives to undertake non-contractible investments depend on the profit margin on her sales to the retailer, and slotting allowances can facilitate such incentives by increasing unit wholesale prices. At first glance, it is tempting to conclude that slotting allowances should...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273780