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We aim to disentangle the relative contributions of (i) cognitive ability, and (ii) education on health and mortality using a structural equation model suggested by Conti et al. (2010). We extend their model by allowing for a duration dependent variable, and an ordinal educational variable. Data...
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Ziel der Studie war es, den Stand der Digitalisierung in zwölf Industriebranchen in Deutschland zu untersuchen. In der Fragebogen-Erhebung unter 14.007 Beschäftigten zeigte sich, dass die Digitalisierung oft noch am Anfang steht und primär durch den Einsatz von IKT-Systemen geprägt ist....
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The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
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Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
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Internationalen Vergleichen der Arbeitskosten, die sich ausschließlich auf das Verarbeitende Gewerbe beziehen, wird mangelnde Relevanz vorgeworfen, weil an der Erstellung von Industriewaren durch vielfältige Lieferverflechtungen auch andere Wirtschaftsbereiche beteiligt sind. Eine Analyse von...
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Through a survey of CEOs of Russian industrial companies administered in the second half of 2011 we have tried to understand the forces that lead some firms to decide to engage in more innovative activities than others and examined the types of routines associated with this decision. We found...
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The issue of measurement invariance commonly arises in factor-analytic contexts, with methods for assessment including likelihood ratio tests, Lagrange multiplier tests, and Wald tests. These tests all require advance definition of the number of groups, group membership, and offending model...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294761
To provide an modelling strategy with transparent and theoretically coherent foundation has been one of the targets of the paper by Garratt, Lee, Pesaran and Shin. They develop a core model for a small open economy based production technology, arbitrage conditions, flow identities and long-run...
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Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
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