Showing 1 - 10 of 407
Das Internet hält auch für die Marktforschung eine Vielzahl neuer Möglichkeiten zur Sammlung von Erkenntnissen bereit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Der Beitrag behandelt die erst kürzlich in der Zeitschrift Die Betriebswirtschaft durch Haller (2004) aufgeworfene Frage, ob und inwiefern ein funktionierendes Qualitätsmanagement Einfluss auf die Wirtschaftlichkeit von deutschen Unternehmen nimmt. Konkret wird im Rahmen einer empirischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307939
communication and decision-making process as well as seldom divergent interests, intra-organizational power struggles do not take …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012042099
Um wettbewerbsfähig zu bleiben, streben viele Organisationen eine kontinuierliche Verbesserung mithilfe eines Qualitätsmanagementsystems an. Die Zertifizierung spielt dabei zunehmend eine größere Rolle. Für den Bereich der Qualitätsmanagementsysteme besteht die Möglichkeit, sich nach der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501576
with a finite decision. This paper suggests that this agonistic approach needs de-cisions or simply put, temporary … decisions drawn from seeing a decision as a solution for now. A de-cision is not a no-decision, but a decision recognised as … planning process from being a matter of reaching a finite decision to a strife about how to understand the present and which …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014442545
- und Marketingforschung hierbei eine zentrale Rolle spielen können. Ferner konzentriert sich die Organisation des …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308053
This article analyses dealer satisfaction data in the agricultural technology market in Germany. The dealers could rate their suppliers in the ?overall satisfaction? and in 38 questions which can be summarized in 8 dimensions. An ordinal regression model which is also known as the proportional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375023
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011385119
This paper looks at the information content of satisfaction scores. It is argued that the information content depends on the extent to which people adapt to living conditions in general. Using data from the German Socio-Economic Panel Study (SOEP), the estimation of a dynamic panel data model...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011600948
The aim of the present paper is twofold. We first give an overview of the multi-faceted construct of career success with its 'objective' (real attainments) and 'subjective' (perceived attainments) components and with the different methodologies measuring them ('subjectivist' vs. 'objectivist'...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650713