Showing 1 - 10 of 251
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011294966
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011295157
Dies ist das 100. Diskussionspapier des Instituts für Organisationsökonomik. Für die ersten 100 Diskussionspapiere werden die behandelten Themengebiete, methodischen Ausrichtungen, Sprache, Länge, Autoren, nachfolgenden Veröffentlichungen in Zeitschriften und Büchern sowie Zitationen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011984267
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014546017
Economics in Sweden contains the results of one of the most comprehensive attempts to evaluate research in economics ever undertaken. A team of Swedish and international researchers, including Avinash K. Dixit, Seppo Honkapohja and Robert M. Slow, examined the structure of economics in Sweden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012990564
Publikationen sind im Wissenschaftssystem das wesentliche Medium zur Kommunikation von Erkenntnissen und werden häufig als Indikator für wissenschaftliche Leistung herangezogen. Für Forschungsdatenzentren (FDZ) erfüllen Publikationen weitere Funktionen: Verknüpft mit den zugrundeliegenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479675
Firms often give away free goods with the product that they sell. Firms often give stock options to their top management and other employees. Mixing these two practices-giving stock options to consumers who buy the firm's product-, creates a deadly brew. Large numbers of consumers can be lured...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292071
The practice of marketing has significantly changed among companies operating in Hungary since the economic transition … with new emphasis, marketing activities and expectations have been emerged. This paper analyzes the role and significance … of marketing in corporate practices; undercover the most important activities of marketing managers in current business …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011381243
The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Schluss werden geeignete Computerprogramme benannt und Möglichkeiten des Einsatzes der MDS im Marketing kurz vorgetragen. In … möglich. Teil 2 wird dann die Anwendung der MDS in den verschiedenen Bereichen des Marketing, wie bspw. Analyse des Images … scaling (MDS)'. These methods play a significant role in professional marketing. The article begins with some examples and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266122