Showing 1 - 10 of 4,111
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalen Produktmanagement bei der internationalen … Produktmanagement liegt. Innovationsabteilungen und Lead Countries spielen eine untergeordnete Rolle. Trotz der in der Literatur … lokalen Produktmanagement als tendenziell positiv beurteilt. Verbesserungspotentiale werden in einer besseren Information des …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308097
Der Wandel der Produktions- und Nachfragebedingungen verlangt von den Unternehmen immer wieder Anpassungen ihrer Produktpalette. Die Mehrzahl der Unternehmen im verarbeitenden Gewerbe in Deutschland verfolgten dabei eine Spezialisierungsstrategie. Sie konzentrieren sich auf die Erstellung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601728
In diesem Working Paper werden die Grundlagen für die Customer Integration unter Berücksichtigung der Anwendbarkeit sowie unter Effektivitäts- und Effizienzgesichtspunkten dargestellt. Grundlegende Begrifflichkeiten der Kundenintegration werden systematisch dargestellt. Die Möglichkeit der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058573
unterzogen werden kann. Aus dieser Analyse erhält das Innovations- und das Produktmanagement konkrete Aufschlüsse im Hinblick auf …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058578
This paper is the first to examine the effect of minimum price guaranteesin a sequential search model. Minimum price guarantees are notadvertised and only known to consumers when they come to the shop.We show that in such an environment, minimum price guarantees increasethe value of buying the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325862
The so called flat-rate bias is a well documented phenomenon caused by consumers' desire to be insured against fluctuations in their billing amounts. This paper shows that expectation-based loss aversion provides a formal explanation for this bias. We solve for the optimal two-part tariff when...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010333718
Abstract: We develop a theory of imperfect competition with loss-averse consumers. All consumers are fully informed about match value and price at the time they make their purchasing decision. However, a share of consumers are initially uncertain about their tastes and form a reference point...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010334161
If producers have more information than consumers about goods' attributes, then they may use non-price (rather than price) adjustment mechanisms and, consequently, the market may reach a new equilibrium even if prices remain sticky. We study a situation where producers adjust the quantity (per...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010336015
Empirical evidence suggests that prices are sticky with respect to cost changes. Moreover, prices respond more rapidly to cost increases than to cost decreases. We develop a search theoretic model which is consistent with this evidence and allows for additional testable predictions. Our results...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010336044
levels. To explain the dynamic interplay of needs, need satisfaction, and innovation underlying that growth a behavioral …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010286761