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This initial paper of our interest on geography of online social network is based on a literature in which geographers reformulated major concepts and hypotheses in the ‘90ies due to revolutionary development of internet (Cairncross, 1997). Cyberspace quickly became central issue in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011340929
Social connections that reach distant places are advantageous for individuals and firms by providing access to new skills and knowledge. However, systematic evidence on how firms work up global knowledge access is still missing. In this paper, we analyse how global work connections relate to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012604907
The study conducted primarily examined the effect of Social Media Marketing Effect on Brand equity in creating Purchase Intention and Customer equity. For this purpose, we employed structural equation modeling using Smart-PLS 3.0, the data of 312 respondents were collected through structured...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014463438
Customer churn predictive modeling deals with predicting the probability of a customer defecting using historical, behavioral and socio-economical information. This tool is of great benefit to subscription based companies allowing them to maximize the results of retention campaigns. The problem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011656496
In order to use the limited resources of sales and marketing optimally, and to provide customers with the best services, effective customer segmentation is of prime importance. This thesis deals with methods for analysing and comparing the individual values of customers for SMEs (Small Medium...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014578383
The paper evaluates the usefulness of customer lifetime value (CLV) as a metric for marketing budget allocation by developing a framework that enables managers to maintain customer relationships proactively through different elements of marketing mix, in order to maximize CLV. The analysis is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010316146
Value Co-Creation (CC) wird eine hohe Bedeutung zugesprochen, da sie ermöglicht, Kunden aktiv in die Wertschöpfung von Unternehmen einzubeziehen und so neue Produkte und Dienstleistungen zu kreieren, die optimal auf Bedürfnisse abgestimmt sind. In dieser Arbeit werden Beweggründe bzw....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014528884
Veränderte Marktbedingungen stellen hohe Anforderungen an das Marketing von Dienstleistungsunternehmen. Um langfristig am Markt bestehen zu können, ist es für einen Dienstleistungsanbieter entscheidend, das Vertrauen seiner Kunden zu gewinnen. Aufbauend auf theoretischen Grundlagen werden am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296594
Zur Erstellung maßgeschneiderter Dienstleistungen ist die Mitwirkung des Kunden (Kundenintegration) unerlässlich. Dem Management von Kundenintegration auf Anbieterseite wird jedoch in der Praxis zu wenig Bedeutung beigemessen. Sie hat aber fundmentalen Einfluss auf die Effizienz und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296595
Um dem steigenden Wettbewerbsdruck standhalten und den veränderten Kundenwünschen nachkommen zu können, wandeln sich viele Industrieunternehmen vom klassischen Produkt zum umfassenden Lösungsanbieter, d.h. zum Erzeuger und Vermarkter so genannter hybrider Produkte. In diesem Arbeitspapier...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298528