Showing 1 - 10 of 120
Für die weltweite Entwicklung ist es von größter Bedeutung, dass alle Kinder mindestens grundlegende Kompetenzen erlangen. Unsere aktuellen Forschungsergebnisse zeigen jedoch, dass die Welt weit davon entfernt ist, das Ziel einer universellen qualitativ hochwertigen Bildung zu erreichen:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014466486
International comparative studies of student performance have initiated political discussions in countries all over the world on how to improve the educational achievement of students. The empirical evidence suggests that central exams help to achieve higher student performance. Central exams...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010295208
Most studies find little to no effect of classroom computers on student achievement. We suggest that this null effect may combine positive effects of computer uses without equivalently effective alternative traditional teaching practices and negative effects of uses that substitute more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301753
Die Öffentlichkeit hat ein Interesse zu wissen, ob politische Maßnahmen die mit ihnen verfolgten Ziele wirksam und wirtschaftlich erreichen. In empirischen Studien, die als Grundlage für evidenzbasierte Wirtschaftspolitik dienen können, werden häufig komplexe Methoden verwendet, um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352196
Does the Internet undermine social capital or facilitate inter-personal and civic engagement in the real world? Merging unique telecommunication data with geo-coded German individual-level data, we investigate how broadband Internet affects several dimensions of social capital. One...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601034
Die #MeToo-Debatte hat Geschlechterthemen verstärkt in die öffentliche Aufmerksamkeit gebracht. Die Grundlagen für die Einstellungen zu Geschlechterthemen und Gleichstellung werden im Kindes- und Jugendalter gelegt. Damit sind Geschlechterdifferenzen auch im Bildungssystem zentrale Themen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012017975
Bisher hat das ifo Bildungsbarometer alljährlich die erwachsene Wahlbevölkerung befragt, welche Meinung sie zu bildungspolitischen Themen hat. In diesem Jahr wurden zusätzlich auch Jugendliche als die aktuellen Nutzer des schulischen Bildungssystems zu ausgewählten Themen befragt. Bei dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012017976
Weltweit steigt der Einsatz schulischer Leistungsüberprüfungen. Eine neue Studie des ifo Instituts, die die Auswirkungen von Reformen von Tests und Prüfungssystemen in 59 Ländern in den Jahren zwischen 2000 und 2015 anhand der PISA-Mikrodaten von über 2 Mio. Schülern untersucht, zeigt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018001
Public preferences for charging tuition are important for determining higher education finance. To test whether public support for tuition depends on information and design, we devise several survey experiments in representative samples of the German electorate (N19,500). The electorate is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018227
A large literature studies subjective beliefs about economic facts using unincentivized survey questions. We devise randomized experiments in a representative online survey to investigate whether incentivizing belief accuracy affects stated beliefs about average earnings by professional degree...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018247