Showing 1 - 10 of 207
The traditional approach to public infrastructure delivery and management has been challenged in the past decades through different forms of private capital participation. Two well established platforms for private capital participation in the context of public infrastructure procurement are the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010507060
Führt eine private Finanzierung von Infrastrukturprojekten zu größerer Wirtschaftlichkeit, oder ist dies nur eine Umgehung der Schuldenbremse? Für Alfons Weichenrieder, Universität Frankfurt, liegt der Verdacht nahe – so ökonomisch sinnvoll im Einzelfall der Einsatz eines Public Private...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693731
In Ergänzung zu den Beiträgen im ifo Schnelldienst 22/2014 führt Steffen Kampeter, Bundesministerium der Finanzen, aus, dass bei entsprechenden Rahmenbedingungen die Mobilisierung privaten Kapitals für öffentliche Projekte sowohl für die öffentliche Hand als auch für die privaten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693754
Governments world-wide have sought value for money by augmenting the traditional approach to public infrastructure delivery and management by introducing private capital. Two well established platforms for private capital participation are the Regulatory Asset Base (RAB) Model and the Project...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011786519
Companies can be valuable partners in delivering essential goods but must be appropriately motivated to participate in humanitarian crisis management. This work provides valuable insights into the status of humanitarian crisis management from the perspective of different stakeholders. It shows...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014520979
This paper provides an account of the resort in recent years by governments in the Asia Pacific region to discrimination against foreign commercial interests. As in previous systemic economic crises, policymakers altered the mix of discriminatory policies employed. This time around governments...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010397297
The famous Mohring-Harwitz theorem states that, under certain technical conditions, the degree of self-financing of congested infrastructure is equal to the elasticity of the capacity cost function in the optimum, so that under neutral scale economies exact self-financing applies. Although the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326282
Angesichts der Vervielfachung der Verkehrsleistung und des Individualverkehrs sowie der damit verbundenen Städtebau- und Umweltprobleme kommt immer wieder der Vorschlag einer Korrektur des modal split zugunsten des ÖPNV auf, und zwar insbesondere bezüglich der Berufs- und Ausbildungsverkehre....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011598590
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011438811
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012604843