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The possible consequences of the advent of fully automated vehicles (AVs) for personal transport are assessed. A shared-user model is considered preferable to an owner-user model; public-sector intervention is considered necessary to secure the successful integration of AVs with mass transit....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011985291
Long run developments such as income growth and urban sprawl lead one to expect a continuous decline of thecontribution of non-motorised transport modes to the performance of transport systems. In terms of the totalnumber of trips, non-motorised transport modes have retained high shares,...
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In der kommunalpolitischen und planerischen Diskussion zum Stadtverkehr verstecken sich in vielfältigen Themen zugleich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012003731
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696552
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We model the choice of transportation mode in a simplified Hotelling-like city, with a fixed number of total travellers, fixed road capacity and with no trade-off between when to travel and the time spent in a queue. A person that chooses to take her own car will inflict a congestion cost on all...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010285587
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Gegenstand des Beitrages sind die Ausbreitungsbedingungen und -chancen neuerMobilitätsdienstleistungen zwischen individuellem und öffentlichem Personen-nahverkehr. Thematisiert werden die komplementär gesehenen Mobilitätsdienst-leistungen Car-Sharing und nachgefragegesteuerte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306143
In dem Forschungsprojekt „cash car: Der Bedeutungswandel des Privat-Automobils zum Kernmodul eines integrierten Verkehrsdienstleisters“ wird ein sozialer Feldversuch realisiert, in dem zum einen die Akzeptanz einer konkreten neuen Verkehrsdienstleistung erprobt und zum anderen das...
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