Showing 1 - 10 of 5,041
Aktuelle Forschungsstudien betrachten im Kontext von Suffizienz und Marketing aktuell vor allem den Einsatz in Unternehmen selbst und weniger die Wirkung von Marketingmaßnahmen auf die Konsumenten. So gibt es etwa erste Studien dazu warum und wie kommerzielles Marketing suffizienzfördernden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014000470
Die Video-Plattform Youtube ist eine der meistbesuchten Webseiten weltweit. Youtube-Stars erreichen mit ihren Videos große Zuschauergruppen und können als Multiplikatoren für Werbebotschaften dienen. Sie sind oftmals Meinungsführer, denen hohes Vertrauen entgegengebracht wird, weshalb sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011710227
Das Behavioral Targeting, also die zielgerichtete Auslieferung von Online-Werbung basierend auf dem Nutzerverhalten, hat in den vergangenen Jahren zunehmend an Bedeutung gewonnen. Von Werbevermarktern wird dabei auf Effizienzsteigerungen - insbesondere durch die Reduzierung von Streuverlusten -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308856
Dieses Paper widmet sich der Übertragbarkeit des Spillover-Effektes auf die Suchmaschinen-Werbung, insbesondere wird eine Wirkungsübertragung von der generischen Suche auf die Suche mit Marken-Keywords analyisiert und interpretiert. Diese Wirkungsübertragung findet annahmegemäß dadurch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310742
We examine the effects of fast-food restaurant advertising on television on the body composition of adolescents as measured by percentage body fat (PBF) and to assess the sensitivity of these effects to using conventional measures of youth obesity based on body-mass index (BMI). We merge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291410
Newspapers have been experiencing declining circulation figures and diminishing advertising revenues for several years - both effects might pose a threat to the continuing existence of (print) newspapers. In an earlier paper, Lindstädt & Budzinski (2011) argued from a theoretical viewpoint that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321685
In most western societies, marital fertility began to decline in the nineteenth century. But in Ireland, fertility in marriage remained stubbornly high into the twentieth century. Explanations of this focus on the influence of the Roman Catholic Church in Irish society. These arguments are often...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293788
This paper investigates whether the degree and the nature of economic and monetary policy interdependence between the United States and the euro area have changed with the advent of EMU. Using real-time data, it addresses this issue from the perspective of financial markets by analysing the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298252
It is widely believed that the Millennium Challenge Corporation (MCC) has grossly fallen short of high expectations raised by the Bush administration in 2002. From the perspective of potential recipient countries, the crucial issue is whether the MCC increased the overall pool of aid resources...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302718
In this paper we analyze the synchronization between the business cycles of US and Mexican regions. Regional economic activity in Mexico is measured using regional coincident indexes recently developed at Banco de México, while US aggregate economic activity is measured with the national...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322545