Showing 1 - 10 of 2,348
Social values shape policy outcomes. We examine the role of postmaterialism, a widely used concept in the social sciences, for the mix of capital and labour taxation chosen by a society. Following political scientist Inglehart, we define the degree of postmaterialism as the relative importance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264412
We argue that societies with a stronger tendency towards postmaterialist life goals tilt the tax structure towards personal income taxes and away from corporate taxation. We provide empirical evidence for this correlation in OECD countries. To address endogeneity issues we then use an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281043
Nicht erst zu Pandemiezeiten wurden Bücherregale als Hintergründe genutzt - das Buch als Symbol eines bestimmten, meist gehobenen und intellektuell aufgeladenen, Lebensstils erfreut bereits seit langer Zeit Beliebtheit. Doch nicht nur als prestigeträchtiger Wissensvermittler auf Bildschirmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014456423
The term 'global brand' has become widely used by the media and by consumers. Business week publishes annually its … brand equity? And if there were brand image differences between countries, which factors causes them? The authors conducted … school) in Germany (n=426) and Mexico (n=296). The goal was to identify if brand awareness rates differ between Germans and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010368391
Im Mittelpunkt der vorliegenden Diplomarbeit steht die Frage, inwiefern Virtual Communities die Anforderungen an den Markenaufbau im Internet erfüllen können. Virtual Communities erfreuen sich z.T. großer Beliebtheit, weil sie verschiedenen menschlichen Bedürfnissen – etwa dem nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291752
This work develops an evaluation framework to Arts-Based Brand Research (ABBR) to make methods comparable. Further the … evaluation framework is used to compare four arts-based methods. It turned out that previous studies try to capture the brand … of standardized survey, because the emotions and attributes to the brand, which manifest themselves through images …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011541561
Das Ziel des Forschungsprojekts war es, die Determinanten und Konsequenzen der Markeneinstellung von Mitarbeitenden zu untersuchen. Dabei wurde sich als spezifische Form der Markeneinstellung auf die Konzeptualisierung und Operationalisierung der Markenliebe von Mitarbeitenden konzentriert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428808
present a large-scale experiment with 883 children and adolescents, aged eight to seventeen years. Participants make decisions …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294821
in effort, but that the reverse does not hold true. Using a lab experiment, we show that redistribution choices even …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323858
present a large-scale experiment with 883 children and adolescents, aged eight to seventeen years. Participants make decisions …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269867