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Die Bedeutung von Emotionen und Affekten bei ökonomischen Entscheidungen wird seit mehreren Jahren in der ökonomischen Literatur diskutiert (z. B. Rabin, 1998). Eine Erklärung der empirischen Evidenz in diesem Bereich, die über eine bloß phänomenologische Ebene hinausgeht, verlangt eine...
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Gibt es einen Kauf-Knopf im Gehirn des Konsumenten? Und wenn ja, wie betätigt man diesen? Die Antwort aus der Hirnforschung lautet "Nein, einen solchen Knopf gibt es nicht". Zwar haben Neurowissenschaftler in den letzten Jahren wichtige Erkenntnisse über das menschliche Gehirn und dessen...
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Which motives drive the decision of a voter to approve or reject a policy proposal? The Public Choice literature distinguishes between instrumental and expressive voting motives. We investigate the importance of these motives by analysing the patterns of neural activity in different voting...
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Organizational neuroscience (ON) is a rapidly emerging sub-field. Criticisms of its reductionism are common. Yet it is …
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A key challenge in the 21st century is identifying how to satisfy consumers’ needs in the best manner possible, whilst ensuring companies’ financial profitability. Scientists play a major role in achieving this goal, as research methods, techniques and tools have continuously evolved. In the...
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neuroscientists understand the human brain better. With the help of ground-breaking insights in neuroscience, the leadership enigma …
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Drawing on the concept of idiosyncratic deals (i-deals), the study tests assumptions regarding interdependencies between individuals and organizations in determining work and employment conditions. I-deals are personalized arrangements individual employees negotiate with their employer. We...
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Die aktuelle Diskussion über betriebliche Gesundheitsförderung fokussiert auf freiwillige Maßnahmen, für die Betriebe zusätzliche Kosten tragen. Bezug nehmend auf das Konzept des Rationalitätsmythos im soziologischen Neoinstitutionalismus wird untersucht, welche Gründe für betriebliche...
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Trust or likewise "confidence" (the term preferred in this paper) are notions which have received considerable attention by economists in the last 8-10 years. In this contribution, much emphasis is put on the understanding what we really mean by "confidence", what the differences between...
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