Showing 1 - 10 of 1,433
. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle … Kontrolle von langfristiger TV-Werbewirkung bei etablierten Konsumgütern. Bereits bestehende Wirkungshypothesen zur Rolle der … bezüglich der Werbung eine bedeutendere Rolle für die Beeinflussung des Kaufverhaltens als die Werbeeinstellung und eignen sich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298433
Die Video-Plattform Youtube ist eine der meistbesuchten Webseiten weltweit. Youtube-Stars erreichen mit ihren Videos große Zuschauergruppen und können als Multiplikatoren für Werbebotschaften dienen. Sie sind oftmals Meinungsführer, denen hohes Vertrauen entgegengebracht wird, weshalb sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011710227
especially the high credibility of partly user generated content can be identified as an advantage and at the same time threat …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
We model the idea that when consumers search for products, they first visit the firm whose advertising is more salient …. The gains a firm derives from being visited early increase in search costs, so equilibrium advertising increases as search … heterogeneity in advertising costs. Firms whose advertising is more salient and therefore raise attention more easily charge lower …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325866
most of their revenues from advertising. In order to maximize revenues these platforms often aim at maximizing the time … that consumers spend within their ecosystems so as to channel consumers' attention to advertising clients or - in case of … through advertising these attention platforms can have significant impact on which products receive consumer attention in the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012604134
emerging and developing countries. This fact is surprising considering the background of relatively low local advertising …Das internationale Werbefestival in Cannes ist einer der wichtigsten internationalen Gradmesser für kreative Werbung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420968
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014566202
Die Creator Economy boomt: Immer mehr Unternehmen nutzen Content Creators, um ihre Produkte zu bewerben, und immer mehr Menschen möchten selbst Creators werden, also eigene digitale Inhalte erstellen, sie auf digitalen Plattformen einem wachsenden Publikum bereitstellen und monetarisieren. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014363831
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
We examine the effect of direct mail (commonly referred to as junk mail) advertising on individual financial decisions … view that advertising is persuasive. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292175