Showing 1 - 10 of 6,324
We provide a theoretical framework to discuss the relation between market size and vertical structure in the railway industry. The framework is based on a simple downstream monopoly model with two input suppliers, labor forces and the rail infrastructure firm. The operation of the downstream...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332400
consumers' choices of beer and wine. Two Discrete Choice Experiments were built for wine and beer and two Latent Class choice …' choices for wine and beer are influenced by framing, design and visibility of warnings. In both countries, the acceptance of … warnings is higher for beer than for wine and in both cases consumers show higher utility for a logo on the front label: on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014485177
% wurde das Bier richtig erkannt, was auf Zufalls- bzw. Rateniveau liegt. Später wurde in einem offenen Test nochmals der … could actually recognize KÖLSCH and ALT at all. Again there was no significant difference - only 55 % of the beer was … blind test, were nearly 50:50, the preferences in the separate open test changed to 78:22 in favour of the home beer. These …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011725557
In this paper we analyze the evolution of beer consumption between countries and over time. Historically, there have … been major changes in beer consumption in the world. In recent times, per capita consumption has decreased in traditional … ' beer drinking nations' while it increased strongly in emerging economies. Recently, China has overtaken the US as the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313419
Das deutsche Brauereigewerbe ist zwar eine noch überwiegend mittelständisch geprägte Branche mit regionaler Vielfalt, aber in den letzten Jahren findet auch dort ein starker Konzentrationsprozess statt: Etwa 50 Großbrauereien mit über 500 000 Hektoliter Jahresproduktion halten inzwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692152
Im Jahr 2004 ist die Bierproduktion weltweit im Vergleich zum Vorjahr um 4,8% angestiegen, in Europa verlief das Wachstum mit 2,5% unterdurchschnittlich, und in Deutschland wurde ein Rückgang um 1,2% beobachtet. Gewachsen ist der Bierausstoß vornehmlich in den osteuropäischen Staaten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692337
Nachdem für den Mai 2010 noch gemeldet wurde, dass der Bierabsatz in Deutschland auf den niedrigsten Maiwert seit 1993 gesunken sei, konnte das Brauereigewerbe in den Folgemonaten aufatmen. Die Begeisterung über die Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika und der außergewöhnlich heiße...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693076
Hektoliter Bier ausgeschenkt. Der Oktoberfestkonsum ist beachtlich, stellt aber nur einen Bruchteil des weltweiten Verbrauchs von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693091
und nachhaltige Entwicklung der deutschen Craft-Bierszene wie in den USA. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693966
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313379