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Ziel des Beitrages ist es, die neueren Erkenntnisse der Neurobiologie zum Entscheidungsverhalten von Menschen für die Entwicklung eines idealtypischen Ablaufplans ökonomischer Entscheidungsvorgänge einzusetzen, indem die Logik deutlich gemacht wird, die den Aufbau des menschlichen Gehirns...
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Die Zeiten, in denen Computer nur eine Funktion hatten, sind vorbei: Heutige Computer sind Kommunikationsmittel, Zeitnehmer, Kalender, Musikinstrument und -abspielgerät, Notizblock, Ablagesystem, Spielzeug, Wettervorhersage und Visitenkarte in einem. Die Organisation der Computergesellschaft...
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Social systems theory as developed by Niklas Luhmann is an option for the theoretical foundation of Human Resource Management (HRM). After clarifying the advantages of using a grand (social) theory as the basic theoretical perspective, the roots of this social systems theory - the deterministic...
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die Systemtheorie, die Netzwerktheorie und die Organisationstheorie, werden auf die Anwendbarkeit der Militärlogistik …
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In diesem Artikel wird eine Bestimmung von Gruppe als soziales System vorgenommen. Dabei werden die neuerdings zugänglichen frühen Überlegungen Niklas Luhmanns mit der bisherigen systemtheoretischen Diskussion über die Gruppe zusammengeführt und um eigene Vorschläge erweitert. In Gruppen...
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In this article we propose a two stage procedure to model demand decisions by customers who are balancing several dimensions of a product. We then test our procedure by analyzing the behavior of buyers from an Austrian price comparison site. Although in such a market a consumer will typically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294006
Contemporary approaches to decision making describe a decision problem by sets of states and outcomes, and a rich set of acts: functions from states to outcomes over which the decision maker (DM) has preferences. Real problems do not come so equipped. It is often unclear what the state and...
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In this article we propose a two stage procedure to model demand decisions by customers who are balancing several dimensions of a product. We then test our procedure by analyzing the behavior of buyers from an Austrian price comparison site. Although in such a market a consumer will typically...
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We derive a family of probabilistic choice models including the multinomial logit model, from a microeconomic model in which the decision maker has to make some effort in order to avoid mistakes when implementing any desired outcome. The disutility of this effort enters the decision maker's goal...
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