Showing 1 - 10 of 980
Big Data collected by customer-facing organisations - such as smartphone logs, store loyalty card transactions, smart travel tickets, social media posts, or smart energy meter readings - account for most of the data collected about citizens today. As a result, they are transforming the practice...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012505211
Selbstbestimmtes Lernen mit Onlinekursen findet zunehmend mehr Akzeptanz in unserer Gesellschaft. Lernende können mithilfe von Onlinekursen selbst festlegen, was sie wann lernen und Kurse können durch vielfältige Adaptionen an den Lernfortschritt der Nutzer angepasst und individualisiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501311
Given the research interest on Big Data in Marketing, we present a research literature analysis based on a text mining … relevant terms and topics related with five dimensions: Big Data, Marketing, Geographic location of authors’ affiliation … aligning cutting edge techniques toward Marketing benefits. Also, few inter-continental co-authored publications were found …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012115935
, finance, marketing, management and psychology, factors, outcome, and the solutions of supply chain finance, with a review and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012611387
revolution and digital marketing have created a shrinking force on mass media advertising. They have formed the backbone of … personalisation, marketing automation, neuromarketing, viral marketing, voice recognition, and conversion optimisation, and thus …, Artificial Intelligence (AI) has risen as the phenomenon in marketing activities. Theoretical analysis of relevant researches on …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012703649
klassifiziert werden. Aufgrund der Daten soll erkannt werden, welche Kundenklassen überhaupt online buchen und es soll das Marketing … Daten kann man durch gezieltes Marketing auf die Kundenklassen einwirken, die bis jetzt nur wenig online buchen. Des … das weiterführende Marketing der TMO. Bei der Tourismuszentrum Mecklenburgische Ostseeküste GmbH handelt es sich um ein …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297033
We examine the scope and value of targeted advertising in the magazine industry. We use data on reader characteristics at individual media, in contrast to previous work that has needed to infer this information from aggregate data. Our results show a strong relationship between subscriber...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304906
Einkauf ist Erlebnis. Nicht nur in Flagship-Stores, sondern auch im klassischen Supermarkt stehen dem Handel digitale Instrumente zur Verfügung, um die Sinne der Kunden vielfältig anzusprechen. So auch mittels Digital Signage. Vermehrt finden sich derartige Monitore in den Märkten. Oft werden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010286917
In Zeiten steigender Informationsüberlastung müssen Werbemedien zielgruppengerecht ge-staltet werden, damit die Werbebotschaft bei den Kunden wie gewünscht ankommt. Das moderne Eye-Tracking-Verfahren bietet Unternehmen die Möglichkeit, mit Hilfe modernster Technik, Werbemittel schon im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309801