Showing 1 - 10 of 28,660
impacts within different stakeholder groups. As a consequence, a multitude of studies analyzed the relationship between … affect financial performance. According to this theory, two event studies are conducted to analyze the impact of publishing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281513
regarded as the standard example of an insider-controlled and stakeholder-oriented system. Moreover, only a few years ago it …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010331088
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011318703
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010369639
Im Mittelpunkt der vorliegenden Diplomarbeit steht die Frage, inwiefern Virtual Communities die Anforderungen an den Markenaufbau im Internet erfüllen können. Virtual Communities erfreuen sich z.T. großer Beliebtheit, weil sie verschiedenen menschlichen Bedürfnissen – etwa dem nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291752
The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
This paper studies corporate governance when a firm operates in imperfect markets. We derive firms' decisions from utility maximization by individuals. If those involved in decisions are also consumers, the usual monopoly distortion is reduced. Corporate governance can effect the equilibrium in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011940697
Die Unternehmensreputation hat sich im Zeitalter der Globalisierung und Digitalisierung zu einem der wichtigsten Erfolgsfaktoren entwickelt. Die Wissenschaft begleitet diese Entwicklung durch intensive theoretische und empirische Forschungsarbeiten. Trotz unzureichender Datensätze besteht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304522