Showing 1 - 10 of 28,624
Aktuelle Forschungsstudien betrachten im Kontext von Suffizienz und Marketing aktuell vor allem den Einsatz in Unternehmen selbst und weniger die Wirkung von Marketingmaßnahmen auf die Konsumenten. So gibt es etwa erste Studien dazu warum und wie kommerzielles Marketing suffizienzfördernden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014000470
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558754
Überraschend ist im Mai die Arbeitslosigkeit gefallen. Diese positive Entwicklung wird sich im Juni zunächst fortsetzen. Diese Einschätzung basiert auf einem neuen methodischen Konzept, das Google-Aktivitätsdaten für die kurzfristige Prognose der Arbeitslosigkeit einsetzt. Gerade in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602014
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602015
Die große Wirtschaftskrise hat bisher nur verhaltene Spuren am Arbeitsmarkt hinterlassen. Angesichts der unsicheren weiteren konjunkturellen Entwicklung, der schlechten Auslastung der Arbeitskräfte in den Unternehmen und der hohen Kurzarbeit erwarten viele Beobachter zum Herbst einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602042
The current economic crisis requires fast information to predict economic behavior early, which is difficult at times of structural changes. This paper suggests an innovative new method of using data on internet activity for that purpose. It demonstrates strong correlations between keyword...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269318
The current economic crisis requires fast information to predict economic behavior early, which is difficult at times of structural changes. This paper suggests an innovative new method of using data on internet activity for that purpose. It demonstrates strong correlations between keyword...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271149
Software is a good with very special economic characteristics. Taking a general definition of software as its starting-point, this article systematically elaborates the central qualities of the commodity which have implications for its production and cost structure, the demand, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273764
We propose a duopoly model of competition between internet search engines endowed with different technologies and study the effects of an agreement where the more advanced firm shares its technology with the inferior one. We show that the superior firm enters the agreement only if it results in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271093
Das Behavioral Targeting, also die zielgerichtete Auslieferung von Online-Werbung basierend auf dem Nutzerverhalten, hat in den vergangenen Jahren zunehmend an Bedeutung gewonnen. Von Werbevermarktern wird dabei auf Effizienzsteigerungen - insbesondere durch die Reduzierung von Streuverlusten -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308856