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This paper estimates the preferences of farmers for cattle traits in southern Burkina Faso using Conjoint analysis, a survey-based system for measuring preferences for multiple-attribute goods. Here the technique is used in the context of a West African country where literacy is low, where...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011335669
We apply conjoint analysis to study the influence of tax labeling and tax earmarking on German taxpayers' willingness to contribute. From a survey based sample we show that labeling and earmarking effects can substantially increase participants' willingness to contribute, which results in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306297
Virtual Reality (VR) hat in den vergangenen Jahren erhebliche technologische Fortschritte verzeichnet und begonnen, sich im Endverbrauchermarkt zu etablieren. Insbesondere Facebooks Tochterunternehmen Oculus erzielte mit der Quest 2 hohe Absatzzahlen, wodurch das Produkt zum bisher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501330
Conjoint analysis (CA) is one of the most important methods for preference elicitation. In this paper we investigate the intellectual structure within the conjoint analytical research community. Analyses based on single papers provide a method-based overview of streams of conjoint research. By...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421347
erwerben. Wird eine Kaufentscheidung online getroffen, dann liegt eine Informationsasymmetrie zugunsten des Verkäufers vor … beurteilen zu können. Neben den Produktinformationen des Händlers beeinflussen die Kaufentscheidung der Konsumenten zunehmend von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012110518
In the last decade, strategic management accounting (SMA) practices have garnered considerable attention from academics and business organizations. SMA is described as the provision and analysis of management accounting data on a company's product in the markets, its cost structure, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014505649
Im Rahmen dieser Arbeit wurde eine Kundenumfrage an den onlinebuchenden Kunden des Tourismuszentrum Mecklenburgische Ostseeküste GmbH durchgeführt. In dieser Arbeit soll diese Umfrage erläutert und ausgewertet werden. Es sollen die möglichen Auswertungskriterien aufgezeigt werden. Der Sinn...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297033
We examine the scope and value of targeted advertising in the magazine industry. We use data on reader characteristics at individual media, in contrast to previous work that has needed to infer this information from aggregate data. Our results show a strong relationship between subscriber...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304906
Einkauf ist Erlebnis. Nicht nur in Flagship-Stores, sondern auch im klassischen Supermarkt stehen dem Handel digitale Instrumente zur Verfügung, um die Sinne der Kunden vielfältig anzusprechen. So auch mittels Digital Signage. Vermehrt finden sich derartige Monitore in den Märkten. Oft werden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010286917