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The development and differentiation of devices and technologies (tablets, smart-phones) which are suitable for reception of contents has led to cross-media distribution of contents by the publishing houses. Once created, content is made available parallel in different media channels...
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We review the Bundeskartellamt (Federal Cartel Office Germany) decision on the proposed merger between Springer and ProSiebenSat.1 from an economic point of view. In doing so, it is not our goal to analyse whether the controversial decision by the Bundeskar-tellamt has been correct or flawed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300231
Weltweit verabschieden sich Medienunternehmen von ihrer Strategie eines integrierten Medienkonzerns und verkaufen ihre Beteiligungen. Die Argumente für eine Multimedia-Strategie klangen überzeugend, sie scheinen aber in der Realität nicht gegriffen zu haben. Was ist passiert?
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Vielfalt als die zentrale Norm zur Beurteilung der Leistungen der Medien angesehen werden. Im vorliegenden Papier werden die …) bzw. 1980 und 1990 (Rundfunk). In dieser Periode waren die Medien tiefgreifendem ökonomischen und technologischen Wandel …
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Nicht erst seit der geplanten Fusion zwischen den beiden Medienkonzernen, der ProSiebenSat.1 Media AG und der Axel Springer AG im Jahr 2005, wird in Deutschland aber auch in anderen Ländern, wie der USA, Großbri-tannien und Australien eine rege Diskussion darüber geführt, wie crossme-diale...
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We review the Bundeskartellamt (Federal Cartel Office Germany) decision on the proposed merger between Springer and ProSiebenSat.1 from an economic point of view. In doing so, it is not our goal to analyse whether the controversial decision by the Bundeskartellamt has been correct or flawed from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265759
This paper contributes to the literature on competition and corruption, by drawing on records from Calciopoli, a judicial inquiry carried out in 2006 on corruption in the Italian soccer league. Unlike previous studies, we can estimate the determinants of match rigging and use this information in...
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sein kann. Der Artikel untersucht die Förderung der Medienwirtschaft in der Stadt Halle (Saale), in der nach der deutschen … beachtliche Entwicklung der Medienwirtschaft in Halle erreicht werden. In den letzten Jahren stagnierte allerdings die Zahl der …
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The purpose of this article is to analyze how competitive forces may influence the way media firms like TV channels raise revenue. A media firm can either be financed by advertising revenue, by direct payment from the viewers (or the readers, if we consider newspapers), or by both. We show that...
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