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A study involving a Global 500 company finds that frontline employees' perceptions of corporate social responsibility (CSR) can contribute to their customer orientation (self-rated) and objective job performance (supervisor-rated) by activating social identification processes. Employees identify...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352094
Im Hinblick auf die Verabschiedung des Digital Services Act im Jahr 2022, der einen neuen horizontalen Rechtsrahmen für die Regulierung digitaler Dienste vorsieht, analysiert dieses Diskussionspapier die Moderation von Inhalten auf Online-Plattformen. Die Moderation von Inhalten ist eine sehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014446344
This study aims to empirically cover the impact of the use of artificial intelligence through chatbots on online retail in terms of content implemented in the communication process. The presented research brings a contribution to the specialized literature by analyzing the perceived utility and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014461990
We study why high-priced acquisitions of entrants by an incumbent do not necessarily stimulate more innovation and entry in an industry (like that of digital platforms) where customers face switching costs and enjoy network externalities. The prospect of an acquisition by the incumbent platform...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013342566
Die Video-Plattform Youtube ist eine der meistbesuchten Webseiten weltweit. Youtube-Stars erreichen mit ihren Videos große Zuschauergruppen und können als Multiplikatoren für Werbebotschaften dienen. Sie sind oftmals Meinungsführer, denen hohes Vertrauen entgegengebracht wird, weshalb sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011710227
We analyze a market where firms compete in a conventional and an electronicretail channel. Consumers easily compare prices online, but some incur purchaseuncertainties on the online channel. We investigate the market shares of the two retailchannels and the prices that are charged. We find that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324893
[Introduction:] The route to customers is becoming increasingly digital, for any business. There is hardly any business that is not focussing on reaching customers online. The Covid-19 pandemic has further accelerated this trend. In many markets, digital platforms have become essential tools for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012604134
Zur Erstellung maßgeschneiderter Dienstleistungen ist die Mitwirkung des Kunden (Kundenintegration) unerlässlich. Dem … Management von Kundenintegration auf Anbieterseite wird jedoch in der Praxis zu wenig Bedeutung beigemessen. Sie hat aber … fundmentalen Einfluss auf die Effizienz und Effektivität der Leistungserstellung. Der vorliegende Beitrag stellt Kundenintegration …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296595
Die Informationstransparenz ist zum Spiegelbild der Offenheit von Unternehmen geworden. Ein Beispiel dafür ist die Erfassung und Veröffentlichung von Kundenrezensionen im Internet. Ihre Bedeutung nimmt vor dem Hintergrund der Verlagerung von Kaufentscheidungsprozessen vom stationären Handel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504330
This Policy Brief offers a comprehensive evaluation and comparison of the regulatory frameworks governing platform work in four European countries. The comparative analysis draws upon research conducted by the OECD and the World Economic Forum (WEF) on the principles of good regulation. Adapting...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014560206