Showing 1 - 10 of 1,978
The purpose of this article is to study the target segment of the corporate bank market in order to reveal the demand for financial products and to incorporate this demand into solving the problem of bank profit maximization. Instrumental guidelines for conducting market research that allow to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010733701
Researchers have not addressed the relationship between customer perceptions of bank service quality and customers' loyalty in a sufficient and direct manner. Indirect attempts on the subject lead to contradictory conclusions. This paper examines the factors shaping bank customer perceptions of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010816461
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005423316
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005423431
Information and communication technologies (ICT) for health or eHealth solutions hold great potential for generating systemic efficiencies by strengthening five critical pillars of a health system: human resources for health, supply chain management, health care financing, governance and service...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011203188
substitutability parameter in an intermediation model with differentiated products and inputs. Intuitively, effects in the product and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009003560
Das ifo-Institut hat kürzlich eine umfangreiche Untersuchung über den strukturellen Wandel im Handel der alten Bundesländer abgeschlossen. 1988 operierten auf der Großhandelsstufe fast 65.000 Handelsvermittlungsunternehmen mit einem Gesamtumsatz von knapp 31 Mrd. DM. Von 1980 bis 1988 hat...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005013248
In Sachsen-Anhalt haben sich auf den verschiedenen Stufen des Handels nach Einführung der marktwirtschaftlichen Ordnung leistungsfähige Unternehmen herausgebildet. Auf der Einzelhandelsstufe haben die Ansiedlung preisaggressiver Angebotstypen "auf der grünen Wiese", aber auch der Erfolg der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005013698
Fehlende und falsche Informationen über die Entwicklung der privaten Unternehmen zählen zu den größten Problemen der Wirtschaftsforschung in Rußland. Seit Ende 1991 werden in Moskau rund 140 Unternehmen, die auf dem Gebiet der privaten Vermittlung und/oder des privaten Großhandels tätig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055828
costs and contract enforcement in the source country. We extend the theory and test two additional predictions. First, we …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877930