Showing 1 - 10 of 6,388
Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel ist spätestens seit der Einführung des Absatzfondsgesetzes im … Centralen Marketing-Gesellschaft der Deutschen Agrarwirtschaft (CMA) ist das Gemeinschaftsmarketing jedoch vor allem in der … zum Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel und dem derzeitigen Organisationsaufbau ein Blick auf andere …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070430
Die erhebliche Erweiterung des Weinangebots in den letzten Jahren hat zu einer großen Differenzierung geführt, die nicht nur über eine stärkere Variation der Geschmackseindrücke erkennbar ist, sondern auch durch die zunehmende Verwendung von Qualitätssignalen. Als Qualitätssignale werden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143136
In Deutschland erfolgt die Herstellung von Sojaöl ausschließlich unter Verwendung importierter Sojabohnen und es wird von Seiten der Ölmühlen ein erweitertes Qualitätsmanagement durchgeführt, um die Anforderungen der EU-Gentechnikgesetzgebung und den Schwellenwert von weniger als 0,9%...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005039068
Auswirkungen auf die Bereiche Lebensmittel und Bekleidung im Vereinigten Konigreich und Portugal, Reg. Studies 33 , 51-62. Die … betriebssektoralen Zusammenhangen gegenubersellt, wozu Beweise von ursprunglichen Gutachten uber SME im Lebensmittel- und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005491800
Ausgaben der sonstigen Lebensmittelgruppen unter-proportional ansteigen. Für einige Lebensmittel bestätigen die geschätzten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070467
Agricultural producers have used futures markets to manage price risk, confident that 1) cash and futures prices move together over time, 2) cash and futures prices converge as the contract approaches expiration, and 3) funds held in margin accounts as a performance bond were secure in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010880626
present geographical indications as a powerful marketing strategy for competitiveness of the wine sub-sector in Republic of … descriptive analysis to make a relation between industrial property, marketing and competitiveness of wine sub …, supported by strong marketing strategy, should be considered as a risky process, if the legal protection of industrial property …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010882196
establish economically sustainable collaborative marketing groups. We propose a new way to fund the establishment of these … additional support. Furthermore, we propose that the more successful farmers levy themselves to establish and maintain marketing … marketing groups by providing long-term technical assistance as well as social facilitators to develop trust and maintain unity …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010909571
This study examines the relationship between generic advertising and perceived value for 100 percent orange juice using data from a survey on consumption, perceived value, advertising awareness, and other key measures. We investigate the relationships between consumption and perceived value and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010911102
the following four different dimensions: (1) general features of a website; (2) wine tourism; (3) marketing; and (4 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010915023