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Results of the company case studies of the EMERGENCE-project (’Estimation and Mapping of Employment Relocation in a Global Economy in the New Communications Environment’) show that information and communication technologies without doubt widen the possibilities for the organization of work...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005737196
This paper explores a technique for developing a conference (or class) schedule that maximizes the servicing of participant requests for sessions. Data regarding participant interests are collected before the time the schedule is generated. The problem contains two principal parts: (1) to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009209211
Although consumers value respect and expect to be respected by providing firms (Daskou et al., 2004) it appears that some industries (i.e., telecommunications as per Vittore (2001) fail to apply respect for the customer. In an effort to address the utility of recognising, appreciating and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010700700
The aim of this quantitative study is to undertake empirical research investigating the nature and magnitude of the determinants of re-purchase intentions from the point of view of service performance and post purchase perceptions. A theoretical model linking service quality issues and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010674191
Personal values have long been considered an important variable in understanding consumer purchasing behaviors. Although research on values has been performed in a wide range of social disciplines, this variable has never been operationalized in the service management ontext. In this paper we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005120798
Der Beitrag gibt einen Überblick über Struktur und Volumen der verschiedenen Dienstleistungen, die speziell für den Bedarf landwirtschaftlicher Betriebe entwickelt wurden und von unterschiedlichen Dienstleistern angeboten werden. So sind die Ausgaben der Landwirte für die Nutzung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010795338
Die vorliegende Untersuchung analysiert umfassend die unternehmensnahen Dienstleistungen im Freistaat Sachsen. Der Dienstleistungssektor hat in den letzten Jahren einen merklichen Aufschwung erlebt. Dies liegt vorallem an der gestiegenene Nachfrage, wobei die öffentliche Hand eine wichtige...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008791332
Das ifo Institut hat im letzten Jahr zusammen mit dem Deutschen Institut für Wirtschaftsforschung in Berlin im Auftrag des damaligen Bundesministeriums für Wirtschaft und Arbeit, BMWA (heutiges Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie, BMWT) eine Studie zu den möglichen Auswirkungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008791418
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004998670
Während sich der Warenverkehr innerhalb der Europäischen Union deutlich intensiviert hat, hängt der EU-weite Austausch im Dienstleistungsbereich noch stark zurück. Als ursächlich hierfür wird die Existenz einer Vielzahl länderspezifischer nicht-tarifärer Hindernisse angesehen, deren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005010191