Showing 1 - 10 of 242
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010981129
The objective of this paper is to present a comprehensive framework of relationships among corporate brand image (CBI), satisfaction, and loyalty. Three hypotheses are proposed and tested in this study: (1) Corporate brand image is antecedent to customer satisfaction, (2) The relationship...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008543808
Brand is a perceptual entity that has begun in its materialization, but is reflected into consumer perceptions so is subject to the laws of neuromarketing. The conflict that arises between consumer desires and goal producers overbridge the emotional branding. Emotional branding is based on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010633354
Purpose – The purpose of this paper is to investigate the efficacy of Nigeria's oil and gas industry local content (LC) policy, with particular reference to how the policy has enhanced entrepreneurial activities and served as panacea to resolving some of the country's socio-economic challenges...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009393191
This paper develops new estimates of export quality, far more extensive than previous efforts, covering 178 countries and hundreds of products during the period 1962-2010. It finds that quality upgrading is particularly rapid during the early stages of development, with the process largely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011198414
Das Geschäftsklima bei den freischaffenden Architekten in Deutschland hat sich zu Beginn des zweiten Quartals 2014 weiter verbessert und ist so gut wie seit über 20 Jahren nicht mehr. Das ergab die vierteljährliche Architektenumfrage des ifo Instituts. Die befragten Architekten beurteilten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877394
Bereits seit 1949 wird der ifo Konjunkturtest für das Verarbeitende Gewerbe, bei dem zahlreiche Unternehmensvertreter verschiedenster Produktgruppen über die aktuelle wirtschaftliche Lage und die Erwartungen für die kommenden sechs Monate des eigenen Unternehmens befragt werden, monatlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877421
Nach den Umfrageergebnissen des ifo Instituts hat sich das Geschäftsklima bei den freischaffenden Architekten zu Beginn des ersten Quartals 2014 etwas verbessert. Dies ist überwiegend auf eine optimistischere Einschätzung der Entwicklung in den kommenden sechs Monaten zurückzuführen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877461
Bereits seit 1949 wird der ifo Konjunkturtest für das Verarbeitende Gewerbe, bei dem zahlreiche Unternehmensvertreter verschiedenster Produktgruppen über die aktuelle wirtschaftliche Lage und die Erwartungen für die kommenden sechs Monate des eigenen Unternehmens befragt werden, monatlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877468
Der vorliegende Artikel wirft einen Blick auf die Konjunkturentwicklung im Verarbeitenden Gewerbe. Zu diesem Zwecke wurden die Produktionsindizes auf der Zwei-, Drei- und Viersteller-Ebene betrachtet. Es zeigt sich, dass die Branchen sehr unterschiedlich von der Wirtschaftskrise 2008/2009...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877475