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production of barley, malt and beer. However, the brewery sector soon attracted interest from foreign investors, who faced …Like all markets in the former communist countries, the Eastern European beer market has been strongly affected by the … problems in sourcing sufficient high quality malt in order to produce high quality beer. Therefore, they reintroduced vertical …
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The market for beer in Germany is special for many reasons, e.g. the purity law, the large number of breweries, or … consumers who are highly loyal to local brands. To what extent brand loyalty affects spatial pricing strategies, is the main … and offered more often the closer the brands are sold to the brewery they originate from. In addition, average prices are …
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Das deutsche Brauereigewerbe ist zwar eine noch überwiegend mittelständisch geprägte Branche mit regionaler Vielfalt, aber in den letzten Jahren findet auch dort ein starker Konzentrationsprozess statt: Etwa 50 Großbrauereien mit über 500 000 Hektoliter Jahresproduktion halten inzwischen...
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Im Jahr 2004 ist die Bierproduktion weltweit im Vergleich zum Vorjahr um 4,8% angestiegen, in Europa verlief das Wachstum mit 2,5% unterdurchschnittlich, und in Deutschland wurde ein Rückgang um 1,2% beobachtet. Gewachsen ist der Bierausstoß vornehmlich in den osteuropäischen Staaten.
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Nachdem für den Mai 2010 noch gemeldet wurde, dass der Bierabsatz in Deutschland auf den niedrigsten Maiwert seit 1993 gesunken sei, konnte das Brauereigewerbe in den Folgemonaten aufatmen. Die Begeisterung über die Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika und der außergewöhnlich heiße...
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Hektoliter Bier ausgeschenkt. Der Oktoberfestkonsum ist beachtlich, stellt aber nur einen Bruchteil des weltweiten Verbrauchs von …
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We investigate various characteristics, including firm-level panel data, of the Japanese beer market over time (over 30 … traditional indicators (very high market concentration, little or no overt price competition) suggest that Japanese beer firms do …
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are concentration growth, and thus the fall in the number of units of production in the industrial brewery segment, the … quantitative impact of beer consumption, and finally again a quantitatively-defined demographic aspect. The results are summarised …
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beer in the U.S. Unlike previous studies, this work estimates the ownand cross-advertising elasticities in addition to … overall demand for beer. …
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stems from in the brewery industry and to analyze its consequences in consumer behavior. Our findings suggest that the beer … research brings relevant implications for brewery marketing managers, who should strengthen their beer brand image, and further … beer Brand Equity in a Sothern European mature market. For this purpose, based on the customer-based Aaker’s Brand Equity …
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