Showing 1 - 10 of 2,207
Der Einzelhandel in der Bandbreite seiner heutigen Erscheinungsformen hat auf der Angebotsseite sowie auf der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011266726
mit einer festen Marge dem traditionellen Eintritt mit anschließendem Preiswettbewerb überlegen ist, da dem etablierten … Unternehmen die Möglichkeit genommen wird, mittels der impliziten Androhung einer Preissenkung (Limit Pricing) den Markteintritt … Unternehmen zwar den Markteintritt nicht durch eine Senkung des Preises verhindern kann, dass aber eine Erhöhung des Preises bei …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008462119
The theory of "Judo Economics" describes an optimal entry strategy for small firms. Using a capacity limitation, small firms force dominant market incumbents to accommodate. In this article, we study the power of Judo economics as an entry strategy in different market environments. We find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010635811
Holger Wenzel, Hauptverband des Deutschen Einzelhandels, dürfen staatliche Reglementierungen im Einzelhandel nicht "zu Lasten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048155
As the price competition gets fiercer among the large discount stores recently, there have been many changes in the market, such as the market expansions through M&A and super supermarket (SSM) business models. A new business model for the large discount stores and its efficient operation is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010816499
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004998650
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005037359
Despite descriptive empirical evidence on start-up numbers and survival rates of young firms, the interaction of market entry decisions and reactions of incumbent competitors is still insufficiently understood in the entrepreneurship literature. Repeated games offer a suitable theoretical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010892212
This paper aims to examine whether order and scale of market entry influence a new product?s market and financial performance, and how marketing and R&D resources strengthen or weaken these effects. Through a mail survey, data were collected on a sample of 136 product launches by Spanish...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005612010
In den vergangenen 20 Jahren erlebte Spanien einen bedeutenden Anstieg der Binnenmobilität, insbesondere eine …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010994617