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German food retailing is characterized by fierce competition among retail chains for consumer shopping. This paper considers the switching behaviour using data of white dairy product purchases. The empirical investigation uses a survival analysis approach, in particular hazard analysis. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326488
Der deutsche Lebensmitteleinzelhandel ist durch einen starken Preiswettbewerb gekennzeichnet. Hinweise für … deutschen Lebensmitteleinzelhandel sind jedoch häufig große Preisdifferenzen bei gleichen Produkten zu beobachten, die unter …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143132
In der bisherigen Bundesrepublik Deutschland hat im Zeitraum 1980 bis 1988 die Zahl der Einzelhandelsunternehmen - nachdem sie vorher jahrelang gesunken war - insgesamt um 1% p.a. auf rund 397.000 zugenommen; der Umsatz erhöhte sich gleichzeitig um 4,6% p.a. Während im Lebensmittelhandel die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048397
The market segmentation concept, which aims at meeting the specific needs of different customer groups, has been part and parcel of marketing science for many years. Primarily the technical literature focuses on the different ways of creating segments. Up till now, the way in which companies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009353082
In today's dynamic environment, the change is inevitable and is the only constant thing, whether it is a change in attitude or thinking. The fast-food joints are a depiction of contemporary expertise, the conception of 'ready-cooked food to go'. Today's society depicts a contemporary swing like...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010732420
Tokaj Wine Specialities have few competitors and enjoy a rare niche among natural dessert wines since traditions surrounding their preparation, their specific microclimate, and unique taste enable one to utilise marketing tools for branding and market placement. To elaborate the marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005064394
Este trabajo intenta profundizar en las características del consumidor que condicionan su respuesta ante las promociones de ventas. Para comprender la respuesta ante las acciones promocionales se han considerado tanto los beneficios como los costes que puede obtener un consumidor al comprar un...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010603614
Qualifikationsniveau im Einzelhandel durch verstärkten Einsatz von Teilzeitkräften werden zwar eingeräumt, doch wird hierin ein auch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005014217
Beschäftigten erweitern: Im Zeitraum von etwa drei Jahren könnte der Einzelhandel mit einer liberalisierungsbedingten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005014285
Seit das veränderte Ladenschlußgesetz Angfang August im Bundesgesetzblatt verkündet wurde, hat der Einzelhandel die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048352