Showing 1 - 10 of 6,559
-centive-compatible self-regulation as the principle of individual action, and (3) institutional-ised competition as the institution …) institutionalisierter Wett-bewerb als institutionenbezogenes Prinzip. Eine Anwendung auf ländliche Kreditmärkte zeigt, wie diese Prinzipien …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008526818
This article surveys the theoretical and empirical literature on the economics of advertising during the last decade The survey notes several promising advances in theoretical modeling of the role of advertising in consumer choice and social welfare Numerous empirical investigations of food and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010919317
Zeitraum 1995 bis 1999 empirisch der Einfluss der Marktstruktur auf die allgemeine Innovationsaktivität sowie speziell jene im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009647564
and welfare – improving even if costs are linear. The driving force behind these results, which help to reconcile theory … Wirkungen auf die Marktstruktur. Sie reduzieren nicht einfach die Zahl der Wettbewerber in einem Markt, sondern durch Fusionen … Kostensynergien gibt. Der Schlüssel für dieses Ergebnis, das eine Theorie für eine Reihe von empirischen Befunden liefert, ist der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370662
weithin durch einen Wettbewerb der Handelsgruppen verdrängt wurde, hat sich eine regelrechte Theorie des System- bzw …. Gruppenwettbewerbs entwickelt. Diese Theorie hat Eingang in die EG-Freistellungsverordnung für Franchisevereinbarungen gefunden. Wenn die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048156
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010537447
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010537456
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005007706
competition among firms leads to an increase in the variety of developed projects and a decrease in the amount of duplication of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010888524
general and the conventional banking industry in the region operate under perfect competition; the prevailing market structure …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010944799