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Statistics reveal a dearth of daughters among successors of family business owners. In one of very few empirical … possibility of succession, often resulting from automatically activated gender norms, impedes their ascendancy. Interviews with … daughters who did not pursue executive positions with decision making responsibilities in their family firms, as well as both …
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partner influences under these contexts. It argues that the interaction between gender and relationship status implies … entrepreneurship and a partner’s self-employment experience increases only women’s likelihood of entering into entrepreneurship. These …
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The purpose of this article is to evaluate the moderating effect of perceived feminist identity of women sales managers on transformational leadership and sales performance relationships. A web-based questionnaire was used and 140 women managers replied. Three main scales were used for analysis:...
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Nachfolger zu bestimmen. Ein besonderes Augenmerk liegt dabei auf dem Geschlecht des Übergebers. Nationale wie internationale … Basis einer repräsentativen Befragung von Familienunternehmen aus dem Jahr 2008/2009 ein Logit-Modell geschätzt, um die … incumbent's gender. National as well as international studies show that male incumbents prefer to choose a son rather than a …
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Entrepreneurship and Family Business at the University of Siegen conducted a nationwide survey in co-operation with the Institute for ….203 Unternehmen durchgeführt, an der sich letztlich 1.171 Unternehmer beteiligten. Die Unternehmer, bei denen zukünftig eine Übergabe …. Die Unternehmer, die ihr Unternehmen übernommen haben, wurden zu den Modalitäten der Übernahme befragt. …
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Les agriculteurs qui vivent en couple tendent à se marier davantage que les autres catégories socio-professionnelles, et à moins divorcer. A partir de l’enquête Etude de l’histoire familiale (INSEE/INED 1999) et d’une enquête ethnographique sur les jeunes viticulteurs de la région de...
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This study considers family involvement (presence of family) in business context, with the aim of understanding from … considers the top managers of family businesses in Turkey’s four largest cities, and hence draws a general picture of this … rules regarding the family’s presence in relation to the business context is sufficiently well emphasized, then it is not …
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the world is in the form of small/micro businesses. Created by individual entrepreneurs, who once have dreams, small … entrepreneurs, in comparison with the risk-adverse of organizational practices in trying to achieve those objectives, may serve as … the basic reason for potential differences between the entrepreneurs and the organizations. Idea and creativity are deemed …
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, welche Faktoren aus Sicht der Familienunternehmen Einfluss auf die Entscheidung haben, ob das Unternehmen fortgefuehrt oder … Branche, mit aehnlichen Mitarbeiterzahlen und einem potenziellen Nachfolger aus der Familie in Form von Fallstudien … bietet aufschlussreiche Hinweise zur Entscheidungsfindung im Rahmen der Nachfolge in Familienunternehmen. Deutlich wird dabei …
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